شما اینجا هستید

سرخط خبرها » معرفی ۳ چهره ماندگار آیین بزرگداشت روز بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- رئیس شورای شهر بوشهر ۳ چهره ماندگار آیین بزرگداشت روز بوشهر را معرفی کرد.

به گزارش صدای بندر، عبدالخالق برزگرزاده ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر با اشاره به برنامه‌های روز بوشهر اظهار داشت: روز بوشهر در جلسه شورای شهر بوشهر در سال ۸۵ به تصویب رسید و از آن سال تاکنون به همت شهرداری و سایر ادارات این برنامه‌ها برگزار شده و تنها در یک سال به خاطر تقارن با انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیین‌های روز بوشهر برگزار نشد.

وی بیان کرد: هدف ما در برنامه‌های روز بوشهر این است که این برنامه‌ها مختص شورا و شهرداری بوشهر نباشد و سایر ادارات نیز در ویژه برنامه‌های روز بوشهر مشارکت کنند.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: در همین راستا امسال از دستگاه‌های فرهنگی برای همکاری در برنامه‌های روز بوشهر دعوت کردیم و دستگاه‌های مختلف فرهنگی ویژه برنامه‌های خود را اعلام کردند و در صحن علنی شورای شهر بوشهر این برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

برزگرزاده خاطرنشان کرد: از اینکه سایر ادارات در برنامه‌های روز بوشهر ورود کردند و مشارکت داشتند خوشحالیم و باید از تلاش و همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بوشهر نیز قدردانی کنیم.

وی افزود: در برنامه‌های امسال روز بوشهر، تجلیل از مفاخر مذهبی، ورزشی و فرهنگی در دستور کار ما بوده ضمن اینکه از سه چهره ماندگار نیز امسال تجلیل خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر بوشهر با تشریح اقدامات صورت گرفته برای تجلیل از ۳ چهره ماندگار شهر بوشهر گفت: گروهی متشکل از چهره‌های فرهنگی و علمی استان بوشهر با مدیریت رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر وظیفه انتخاب ۳ چهره ماندگار بوشهر را بر عهده داشتند.

برزگرزاده افزود: استاد حسینی کازرونی پژوهشگر برتر کشور در حوزه ادبیات فارسی که ۶۰ تألیف در رشته زبان فارسی دارد یکی از چهره‌های ماندگار امسال است که با تلاش وی رشته ادبیات فارسی در مقطع ارشد و دکترا در بوشهر ایجاد شد. نفر دوم پروفسور محمد صادق نبوی است که هم اکنون به عنوان رئیس پژوهشکده پزشکی در کالیفرنیای آمریکا مشغول فعالیت است و تلاش‌های ارزنده‌ای در عرصه مقابله با آلزایمر انجام داده است.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: پروفسور نبوی هم اکنون ۳۹ ساله است و تاکید ما در شورای شهر نیز این بود که از چهره‌های جوان نیز برای تجلیل و انتخاب چهره ماندگار استفاده کنیم.

برزگرزاده اضافه کرد: نفر سوم به عنوان یک شهروند افتخاری انتخاب کردیم، آقای کاظمی متولد بوشهر نیست اما به واسطه تلاش وی از سال ۴۹ برای راه‌اندازی کارخانه ریسندگی اعتمادیه و جذب جوانان جویای کار به این کارخانه که تاکنون نیز فعالیت دارد، وی به عنوان شهروند افتخاری بوشهر انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر