شما اینجا هستید

اخبار » «یزله» به مناسبت روز جهانی تئاتر در ساحل گناوه اجرا شد
گروه : اخبار

IMG-20150327-WA0075IMG-20150327-WA0071IMG-20150327-WA0068IMG-20150327-WA0066IMG-20150327-WA0052
صدای بندر: رئیس انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان بوشهر و طراح و کارگردان نمایش میدانی یزله گفت: «یزله» به مناسبت روز جهانی تئاتر در ساحل گناوه اجرا شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرنگار مهر، محمد مظفری صبح شنبه در حاشیه نشست هماهنگی اجرای نمایش یزله در گناوه اظهار داشت: ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر است که هر ساله در این روز برنامه‌های مختلفی در زمینه تئاتر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روز جهانی تئاتر در ایام نوروز واقع شده است و این روزها تعطیل است، واکنش‌های مناسبی به این رویداد مهم نشان داده نمی‌شود و معمولا ایرانی‌ها در اردیبهشت‌ماه برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

رئیس انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان بوشهر ادامه داد: تلاش زیادی داشتیم که با گروه ایلیا نمایش‌های گروه را در این ایام به اجرا در بیاوریم ولی هماهنگی و همراهی مناسب با این برنامه‌ها صورت نگرفت.

وی افزود: فقط موفق شدیم که نمایش میدانی یزله را آماده اجرا کنیم و این نمایش همزمان با روز جهانی تئاتر پارک خور گناوه اجرا شد که مورد استقبال گردشگران پرتعداد گردشگران و مسافران نوروزی و همچنین مردم گناوه قرار گرفت.

مظفری با انتقاد از برخی برنامه‌ریزی‌های در ایام نوروز، تاکید کرد: متاسفانه برنامه‌های فرهنگی مناسبی در ایام نوروز اجرا نمی‌شود و در این زمینه شاهد ضعف بالایی هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: باید از فرصت ایام نوروز استفاده شود و با توجه به اینکه در این ایام شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در سطح استان هستیم، فرهنگ و هنر استان بوشهر به خوبی به دیگر نقاط کشور منتقل شود.

طراح و کارگردان نمایش میدانی یزله در پایان به تشریح موضوع این نمایش پرداخت و گفت: این نمایش بازسازی یکی از آئین‌های استان بوشهر است و روایت‌گر مقاومت مردم استان بوشهر در برابر دشمنان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر