شما اینجا هستید

سرخط خبرها » مسوولان دیر بوشهر: جاذبه های تاریخی وگردشگری این شهرستان به توجه نیاز دارد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر – مسوولان شهرستان دیر استان بوشهر خواستار توجه بیشتر به جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان شدند.
به گزارش صدای بندر، مسوولان شهرستان دیر می گویند: با وجود آثار تاریخی ارزشمند از جمله قلعه و مسجد جامع شهر بردستان، چاه بردو، آب انبار، تنب شورپزی، ارگ جهانگیر و آرامستان زرتشتیان دربردستان اما این شهرستان نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.

شهرداربندردیرگفت: گمرک قدیمی دیر برای تبدیل به موزه آثار تاریخی مناسب است که دراین زمینه کارهایی انجام شده است.

علی منصوری افزود: ساحل ماسه ای وبکر بندردیر دراستان بوشهر بی نظیر است و نیازمند ساماندهی و توجه ویژه میراث فرهنگی است.

وی گفت: آبگرم گنوی، جنگل های حرا، منطقه شیبرم جزو جاذبه های گردشگری شهرستان دیر است که باید از سوی مسوولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شهرداربردستان گفت: آثار تاریخی و باستانی بردستان سال هاست که نیاز به مرمت و بازسازی دارد اما توجهی به آنها نشده است.

ارسلان حصیری افزود: مسجد جامع با قدمت ۹۰۰ سال و قلعه بردستان با قدمت ۲۲۵ سال به روزگار بدی دچارشده اند که مسوولان باید برای جلوگیری از ویرانی آنان اقدام کنند.

وی گفت: آثار تاریخی بردستان بخوبی معرفی نشده و میراث فرهنگی باید این آثار را به کشور معرفی کند و منطقه باستانی بردو برای این که در معرض بازدید گردشگران قرارگیرد نیاز به ایجاد موزه دارد.

فرمانداردیرگفت: ساحل زیبا و بکر این بندر، اماکن دیدنی و مذهبی و محصولات زیبای گوجه فرنگی در این شهرستان، جزایر زیبای منطقه بردخون و قلعه و مسجد بردستان از جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

حمزه اعتماد افزود: برای توجه به میراث فرهنگی و گردشگری باید اعتبارات لازم به شهرداری ها اختصاص یابد تا آنان بتوانند در این زمینه کارهایی انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: استان بوشهر نقطه به نقطه آن سرشار از آثار باستانی و تاریخی است که بزرگ ترین حافظ فرهنگی خود مردم هستند.

محمدابراهیم فروزانی افزود: آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان دیر متعلق به کل جهان و میراث انسانی بوده که باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

وی درباره جذب سرمایه در حوزه گردشگری گفت: قدم اول برای معرفی آثار فرهنگی فعال کردن بخش خصوصی است که باید بتوانیم ظرفیت های موجود در شهرستان را معرفی و سرمایه گذاران را تشویق به این کار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرافزود: همه خود را بکار می گیریم تا بتوانیم از اعتبار ملی برای میراث فرهنگی استان جذب کنیم.

شهرستان تاریخی و ساحلی دیر با ۵۲ هزار نفر جمعیت در جنوب استان بوشهر واقع است.
منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر