شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اولویت اجرای برنامه‌های هنری در استان با هنرمندان بوشهری است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر-استاندار بوشهر گفت: اولویت اجرای برنامه‌های مختلف هنری در استان با هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری در سطح استان بوشهر است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس ، مصطفی سالاری صبح امروز در حاشیه همایش هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز هنرمندان سرشناسی در عرصه‌های مختلف هنری داشته و برخی از نویسندگان این استان، در کشور سرآمد بوده و هستند.

وی بیان کرد: استان بوشهر استعداد و ظرفیت بالایی در عرصه فعالیت‌های هنری از جمله، شعر، تئاتر، فیلم و عکاسی دارد و برای پیشرفت در این عرصه باید راهکارهای حمایت از این قشر شناسایی شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: رفع محدودیت‌ها برای فعالیت بهتر و بیشتر هنرمندان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان در حوزه فرهنگی هنری است و مسئولان باید تلاش کنند تا هم هزینه تولید آثار هنرمندان کاهش یابد و هم اینکه زمینه عرضه و ترویج آثار هنرمندان فراهم شود.

وی گفت: نشست مسئولان با قشرهای مختلف مردم سبب می‌شود مشکلات جامعه از دیدگاه‌های گوناگون مطرح شود که اثرگذاری مطلوبی برای برنامه‌ریزی در حل آن مشکلات در پی دارد.

استاندار بوشهر، با تاکید بر حمایت بیشتر از هنرمندان در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: هنرمندان بخش‌های مختلف مورد حمایت‌قرار دارند به گونه‌ای که اجرا و ارائه برنامه‌های هنری با اولویت هنرمندان استان است.

سالاری با اشاره به اینکه منابع مالی در حمایت از هنرمندان محدود است افزود: هنرمندان از دو منبع اعتباری مورد حمایت قرار می‌گیرند که از این منابع بودجه‌هایی در حوزه خرید آثار هنرمندان تخصیص می‌یابد.

وی، با اظهار امیدواری از افزایش اعتبارات حمایت از آثار هنرمندان، خواستار راه‌اندازی اتاق فکر ویژه هنرمندان استان بوشهر شد و بیان کرد: اولویت حمایت از گروه‌های هنری در این استان، هنرمندان بومی است که در این راستا سال قبل از تولید دو فیلم حمایت شد.

سالاری در ارتباط با فعالیت‌های هنرمندان عرصه موسیقی در استان نیز گفت: فعالیت‌های هنرمندان در حوزه موسیقی تنها با مجوز قانونی امکان‌پذیر است و صدور مجوز قانونی برای فعالیت‌های هنری بدون نگرش سیاسی، طیفی و جناحی مورد حمایت قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر