شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بودجه دفتر موسیقی به اندازه برگزاری یک کنسرت موسیقی هم نیست
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجوز تک‌خوانی بانوان در حضور مردان به هیچ وجه صادر نمی‌شود، گفت: بودجه دفتر موسیقی به اندازه برگزاری یک کنسرت موسیقی هم نیست.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس، پیروز ارجمند صبح امروز در نشست بررسی مسائل موسیقی در بوشهر با بیان اینکه در دانشگاه‌ها و جاه‌های دیگر مناظراتی در بحث موسیقی داشته‌ام، گفت: بحمدالله به جایی رسیده‌ایم که مسئولان با هم می‌نشینند و بحث می‌کنند و در این نشست‌ها بازنده و برنده‌ای در کار نیست زیرا دل همه برای نظام و انقلاب می‌تپد.

ارجمند با اشاره به این مطلب که دشمنان در روند صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی شیطنت‌هایی می‌کنند، بیان کرد: متأسفانه در داخل کشور دچار بی‌تقوایی برخی از رسانه‌ها شده‌ایم یعنی برخی از رسانه‌ها می‌گویند پول بدهید تا کار شما را انجام دهیم.

* برخورد جدی با یکی از خوانندگان زن توسط مراجع ذی‌صلاح

وی با بیان اینکه سحر محمدی (خواننده زن) به انتخاب خودش اعزام‌های خارجی داشته و مسئول این کار ما نبوده‌ایم بلکه ارتباطات خارجی مسئول این کار است، ادامه داد: تا آنجایی که کار مربوط به ما بود با او برخورد داشتیم، همچنین پلیس نیز با او برخورد کرده و بعد از آن خودش هم اظهار ندامت کرده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه وظیفه ماست تا تمام ظرفیت‌ها را برای همه مردم ایجاد کنیم، تصریح کرد: مجوزی برای تک‌خوانی بانوان در حضور مردان به هیچ وجه صادر نمی‌شود.

ارجمند با اشاره به باج‌خواهی برخی از سایت‌ها در برخی از موارد و همچنین سایت‌های غیر مجاز که توسط فرد بزهکار اداره و شیطنت می‌کنند، یادآور شد: علما و مراجع در زمینه تک‌خوانی زنان از سر دلسوزی نظر دادند در حالی که این شیطنتی بود که برخی از رسانه‌ها به وجود آوردند.

وی با تأکید بر اینکه ما نسبت به مسائل موسیقی دغدغه داریم یعنی مگر می‌شود به دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: در شورای شعر ۱۵ شاعر متعهد انقلابی و ارزشی حضور دارند که همگی نسبت به ارزش‌های انقلاب دغدغه دارند و مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده و مجوز شعر می‌دهند.

* عدم صدور مجوز به ۲۰۰ کنسرت در سال گذشته

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مجوز به شعر منوط به شرایطی است، ادامه داد: شعر مثلثی، هتک حرمت به مسئولان و افراد و ماهیت علائم و نشانه‌های شیطان‌پرستی در اشعار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارجمند با بیان اینکه در روز ۷۰ قطعه شعر مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: در زمینه موسیقی ۴ شورای تخصصی داریم که سرود ملی را نوشته‌اند تا کارهای دیگر که مورد توجه است.

وی با تأکید گفت: سال گذشته به ۴۰۰ اجرا مجوز دادیم و به ۲۰۰ کنسرت هم مجوز ندادیم.

* ۵ هزار تراکت موسیقی زیر زمینی را نظارت کردیم

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه فرزند همین نظام و آب و خاکم و تنها مدیری هستم که تخصص موسیقی دارم، اظهار کرد: تمام مجوزها از مراجع ذی‌صلاح صادر می‌شود، همچنین کنسرت‌هایی که آثارشان مجوز صوتی دارند نمی‌توانند در صحنه اجرایی شوند.

ارجمند با اشاره به اینکه در زیرساخت‌های موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها مشکل داریم، افزود: وظیفه داریم تا به سمت حمایت از موسیقی ارزشی برویم.

وی با بیان اینکه در نظام سیستم حذفی نداریم و همه چیز باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظام همه‌اش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میزان مصرف موسیقی در دانشگاه تهران و حوزه هنری در ایران ۱۰۰ درصد بوده و حتی مذهبی و غیرمذهبی در بالاترین سطح بوده و ۸ برابر سینما است.

ارجمند با اشاره به اینکه مصرف موسیقی توسط مردم از منابع رسمی آن ۱۷ درصد بوده و از منابع غیر رسمی ۸۳ درصد است که ما نظارتی نداریم، عنوان داشت: صدا و سیما در این زمینه‌های باید مورد رصد قرار گیرد.

* بودجه دفتر موسیقی به اندازه برگزاری یک کنسرت موسیقی هم نیست

وی با تأکید بر اینکه دفتر نظارت موسیقی با ۲ ناظر باید کل کشور را نظارت داشته باشد، یادآور شد: ۵ هزار تراکت زیرزمینی را بازسازی و مورد نظارت و تحلیل موسیقی قرار دادیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید به موسیقی نواحی کمک کنیم اما بودجه دفتر موسیقی به اندازه برگزاری یک کنسرت موسیقی هم نیست، ادامه داد: باید از نمایندگان مجلس بخواهیم تا در این زمینه بیشتر کمک کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر