شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اولین صندوق شهرستانی توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر در دشتستان تشکیل می شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- فرماندار دشتستان گفت: اولین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستانهای استان بوشهر با ۴۹درصد سهم دولتی و ۵۱درصد سهم کشاورزان در این شهرستان تشکیل می شود.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، ارسلان زارع روز یکشنبه در نشست هم اندیشی تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دشتستان افزود: این صندوق می تواند فواید و مزایای فراوانی برای کشاورزان داشته باشد.

وی گفت: این صندوق با تسهیلات بیش از دو برابر سهم آورده کشاورز می تواند به رونق کشاورزی که باعث افزایش تولید، اشتغال پایدار و افزایش درآمد سرانه کشاورزان شود بیانجامد و این امر در ماندگاری زندگی در روستاها موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: ایجاد این صندوق در دشتستان با ۱۸۰هزار هکتار مساحت زیر کشت با تولید ۷۰۰هزارتن انواع محصولات زراعی، باغی، دام و طیور تاثیر بسیار ارزشمندی در انجام امورات کشاورزان خواهد داشت.

زارع یادآور شد: با افزایش بهره وری از ظرفیت های موجود این شهرستان که قطب کشاورزی استان است، به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور مطرح خواهدشد.

مدیر جهادکشاورزی دشتستان هم گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی یک شرکت سهامی خاص است که با هدف حمایت از کشاورز، تنظیم بازار و ضمانت از کشاورز در سایر موسسات مالی دولتی مانند بانکها در مرکز استان فعال است و تشکیل آن در شهرستان دشتستان بعنوان اولین شهرستان در دستور کار است.

حسین جهانبخش افزود: در این صندوق برخلاف صندوق استانی که تشکل ها عضویت داشتند و از مزایای آن استفاده می کنند از خردترین تا بزرگترین تولیدکننده کشاورزی بنا به میزان توانایی خود می تواند در سهم آورده شرکت کند.

وی گفت: مقدمات تشکیل این صندوق فراهم شده و بنا به ضرورت این امر در راستای حمایت از کشاورزان در این شهرستان که بخش اعظمی از اقتصاد مردم کشاوزی است اجرا خواهد شد.

جهانبخش اضافه کرد: برای تشکیل این صندوق ابتدا با جمعی از نمایندگان کشاورزان موضوع مطرح می شود و پس از آن با جلساتی در مرکز بخش ها و هم اندیشی با شوراها و دهیاران، زمینه تشکیل این صندوق فراهم خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر گفت: توسعه بخش کشاورزی مستلزم توسعه و تجهیز منابع و سرمایه گذاری در این حوزه است که این امر به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نخواهد بود بلکه باید کشاورزان کمک و در این امر مشارکت داشته باشد.

نامدار زنگویی یادآور شد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر ۴۸درصد سهم دولت و ۵۲درصد سهم اعضا در اسفندماه سال ۸۶ با ۱۹تشکل کشاورزی تشکیل شد.

وی افزود: هم اینک تعداد اعضا به ۲۲۲ تشکل فعال در حوزه های مختلف کشاورزی در سطح استان رسیده است.

زنگویی بیان کرد: مقدمات اولیه برای تشکیل اولین صندوق توسعه کشاورزی استان بوشهر در دشتستان با حضور نمایندگان کشاورزان و شوراهای اسلامی روستا فراهم شده است.

وی گفت: صندوق استانی تاکنون توانسته تاثیر زیادی در توسعه تولیدات انواع محصولات کشاورزی داشته باشد و در راستای حمایت از کشاورزان هم در توسعه کار و هم در مواقع بحران و تنظیم بازار و تهیه نهاده های کشاورزی گامهای موثری بردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر