شما اینجا هستید

سرخط خبرها » عملیات تکثیر بچه میگو دراستان بوشهر آغاز شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: عملیات تکثیر و تولید بچه میگو دراین استان با آبگیری و آماده سازی استخرها و تامین مولدهای کافی در سایت های مختلف آغاز شد.

حسین بهمنیاری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال دو میلیارد بچه میگو در استان بوشهر تولید شود که از این میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه مورد نیاز استان و مابقی به استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: امسال در سطح چهار هزار و ۶۵۰هکتار استخر در ۱۰ سایت پرورشی ۱۸ هزار تن میگو تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهارکرد: پارسال از سطح چهار هزار و ۴۰ هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر ۱۴هزارو۵۰۰ تن میگو تولید شد.

بهمنیاری با اشاره به مشکلات پیش آمده درزمینه صادرات میگوی پرورشی پارسال افزود: از مجموع میگوی پرورشی تولیدی سال گذشته تاکنون ۱۲هزار و ۵۰۰ تن فروش رفته و تنها دو هزار تن باقی مانده که ازاین میزان بزودی ۶۰۰ تن خریداری و مابقی نیز تا دوماه آینده به فروش می رسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۱۲هزار هکتار زمین های قابل استفاده در صنعت پرورش میگو در استان بوشهر وجود دارد که افراد متقاضی با هزینه های شخصی باید زیرساخت های مورد نیاز آنها را آماده سازی کنند.

وی یادآورشد: هم اکنون هشت هزار هکتار زمین قابل استفاده در صنعت پرورش میگو با زیرساخت های لازم در استان بوشهر آماده واگذاری است که از این میزان هم اکنون در سطح چهار هزار و ۶۵۰هکتارکار پرورش اجرا می شود.

استان بوشهر ۷۵درصد میگوی پرورشی کشور را تامین می کند به گونه ای که از ۲۲ هزار تن تولید سال گذشته میگوی پرورش در کشور ۱۴هزار و ۵۰۰ تن آن در استان بوشهر تولید شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر