شما اینجا هستید

سرخط خبرها » طرح‌های صنعتی خرما در استان بوشهر راه‌اندازی شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر – رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های صنعتی و اقتصادی مرتبط با خرما در استان بوشهر راه‌اندازی شود.
به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد بعد از ظهر یکشنبه در نشست با کشاورزان شهرستان دشتستان اظهار داشت: ظرفیت‌های بالایی در زمینه کشاورزی در شهرستان دشتستان و وجود دارد ولی کشاورزان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی افزایش یافته است و باید زمینه برای فروش محصولات کشاورزان فراهم شود تا دغدغه کمتری در این زمینه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: خرما به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی در استان بوشهر است که در سال‌های اخیر شاهد مشکلاتی در زمینه فروش این محصول بودیم ولی پیگیری‌های زیادی برای خرید خرمای مانده کشاورزان داشتیم.

وی توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما در استان بوشهر را ضروری دانست و تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود و باید صنایع مناسبی برای فرآوری این محصولات در استان ایجاد و راه‌اندازی شود.

موسوی‌نژاد با انتقاد از عدم همکاری بانک کشاورزی با کشاورزان استان بوشهر برای ارائه تسهیلات مناسب در بخش کشاورزی، بیان داشت: برخی تنگ‌نظری‌ها را در این زمینه شاهد هستیم و نیاز است که برای حمایت از کشاورزان اراده‌ای قوی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتستان دارای شش میلیون اصله نخل است و افراد زیادی در این شهرستان از طریق خرما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم امرار معاش می‌کنند؛ رفع مشکلات کشاورزان نیازمند همکاری همه دستگاه است که امیدواریم محقق شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر