شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تولید میگوی پرورشی کشور ۴.۵ برابر می‌شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: هم اکنون سالانه ۲۲ هزار تن میگو در کشور تولید می‌شود که در یک پروسه پنج ساله به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.
به گزارش صدای بندر، محمد پورکاظمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در تولید میگوی پرورشی است و هم اکنون بخش قابل توجهی از میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی به تولید سالانه ۲۲ هزار تن میگو در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بسیار خوبی به منظور افزایش سطح تولید میگوی کشور صورت گرفته است و تولید میگو کشور به ۱۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت که در یک پروسه پنج ساله انجام می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از بومی‌سازی طرح پروبیوتیک میگو خبر داد و اضافه کرد: این طرح نقش بسیار مهمی در افزایش تولید میگو در واحد سطح خواهد داشت و کاهش بیماری و مرگ و میر میگوها نیز از دیگر مزایای این طرح است.

وی در ادامه به راه‌اندازی پژوهشکده میگو در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: این پژوهشکده یکی از نیازهای اساسی برای تولید کنندگان میگو بود که نقش بسیار مهمی در تولید میگوی عاری از بیماری در استان بوشهر دارد.

پورکاظمی افزود: مرکز تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر باعث شده تا در این مرکز شاهد تولید مولدهای میگوی عاری از بیماری باشیم.

لازم به ذکر است که امروز با حضور رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بابک قائدنیا به عنوان رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در استان بوشهر معرفی شد.
منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر