شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » آمار طلاق در استان بوشهر کاهش یافت/ اجرای موفق طرح‌های فرهنگی

صدای بندر – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های موفق فرهنگی، آمار طلاق در استان بوشهر به شدت کاهش یافت.
به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای انسان‌سازی است و باید از این فرصتی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور برپایی جشن‌ها و برنامه‌های زیرسایه خورشید در استان بوشهر برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است و استان بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه است.

امام جمعه بوشهر از تدوین نقشه جامع توسعه قرآنی بوشهر بر اساس توانمندی‌های استان خبر داد و اضافه کرد: نخستین آئین ترتیل خوانی نوجوانان کشور در بوشهر برگزار شد که جا دارد از برگزارکنندگان این برنامه تقدیر شود.

وی به جایگاه ویژه استان بوشهر در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش طلاق در استان بوشهر صورت گرفته است و هر چند در گذشته هر پنج ازدواج یکی به طلاق می‌انجامید ولی هم اکنون از هر ۱۱ ازدواج، یکی منجر به طلاق می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به اجرای طرح‌های موفق فرهنگی در سطح استان بوشهر اشاره کرد و افزود: همدلی و تعامل و همراهی بسیار خوبی در سطح استان بوشهر وجود دارد و این همدلی بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در استان بوشهر را کاهش داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان، گفت: اساتید و دانشجویان باید به خوبی منویات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند و این بیانات به عنوان سیاست‌های راهبردی دانشگاه قلمداد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر برای نخستین بار تدوین شد و مورد تائید شورای عالی فرهنگی کشور قرار گرفته است که باید بومی‌سازی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ویژه به مشکلات و نیازهای معلولان شد و افزود: بسیاری از معلولان دارای توانمندی‌های بالایی هستند که باید برای اشتغال این افراد تلاش ویژه‌ای صورت بگیرد.

راه‌اندازی ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در استان بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: اشتغال و توانمندسازی معلولان را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار داریم و در این راستا طرح‌های بسیار مهمی در سطح استان اجرا می‌شود.

حسین اسدی‌راد از خرید سه هزار وسیله کمکی برای معلولان استان بوشهر در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این وسایل شامل سمعک، ویلچر، ساعت، واکر و برخی دیگر از تجهیزات مورد نیاز معلولان بود که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

وی از تلاش ویژه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ و بروز معلولیت در استان خبر داد و افزود: چهار خط مشاوره‌ای در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و باید تلاش کنیم تا این خطوط مشاوره‌ای افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: سه مرکز ارائه خدمات ژنتیکی مرکز مشاوره‌ای ژنتیکی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و سه مرکز دیگر نیز امسال راه‌اندازی می شود.

وی همچنین از کاشت رایگان حلزون برای ناشنوایان زیر ۱۴ سال استان بوشهر خبر داد و گفت: هزینه کاشت حلزون بین هفت تا ۱۶ میلیون تومان است که توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و هم‌اکنون هیچ کودک زیر ۱۴ سال ناشنوا در استان بوشهر وجود ندارد.

اسدی راد در ادامه از ارائه خدمات به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و پرداخت هزینه‌های تحصیلی آنها خبر داد و بیان کرد: یک هزار و ۳۰۰ دانش‌اموز نیز تحت حمایت بهزیستی استان بوشهر هستند.

راه‌اندازی مرکز پیشگیری از طلاق در بوشهر

رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف پیگیری و دنبال شود، زمینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه است.

حجت الاسلام یوسف جمالی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این مصوبه ۲۶ نهاد و دستگاه در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید تلاش کنند.

وی با تاکید بر تلاش دستگاه‌های حوزه طرح فرهنگ عفاف و حجاب برای ترویج این فرهنگ، اضافه کرد: کمیته تخصصی هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای پیشبرد اهداف مورد نظر در این زمینه باید تشکیل شود.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از طلاق به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی وارد عمل شوند.

وی گفت: مرکز تخصصی و دانش‌بنیان پیشگیری از طلاق بعد از ماه مبارک رمضان در استان بوشهر راه‌اندازی خواهد شد و نقش مهم در کاهش طلاق در جامعه خواهد داشت.

برگزاری ۱۱۰ برنامه فرهنگی در جشن‌های زیر سایه خورشید

دبیر جشن‌‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر نیز در این نشست به برگزاری هشتمین دوره این جشن‌ها در استان اشاره کرد و افزود: گسترش و تعمیق سیره امام رضا (ع) را می‌توان به عنوان مهمترین اهداف برگزاری این جشن عنوان کرد.

اکبر قائدی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید از ۲۸ مرداد تا پنجم شهریور در استان بوشهر، گفت: امسال ۱۱۰ برنامه فرهنگی در جشن‌های زیر سایه خورشید در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در برگزاری جشن های زیر سایه خورشید کشور در سال گذشته، ادامه داد: استان بوشهر سال گذشته موفق به کسب سه مقام اول و یک مقام سوم از مجموع هفت مقام این مسابقات شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر