شما اینجا هستید

ویژه » جمع آوری گرگورهای صیادان از قسمت های مرجانی جزایر خارگ و خارگو در استان بوشهر
گروه : ویژه

صدای بندر:محیط بانان اداره محیط زیست خارگ و خارگو در استان بوشهر، گرگورهای رهاشده توسط صیادان در سواحل این جزایر را جمع آوری کردند.
به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، با توجه به اینکه سواحل جزایر خارگ و خارگو مرجانی می باشد متاسفانه صیادان سودجو گرگورهای ماهیگیری خود را در این نواحی می ریزند که بعد از جمع ٱوری و با توجه به اینکه این گرگورها بر روی مرجان ها کشیده می شوند باعث خرد شدن و از بین رفتن قسمت عمده ای از مرجان ها می شود.
محیط بانان محیط زیست پناهگاه حیات وحش خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو به کمک افراد محلی و دوستداران محیط زیست با غواصی و جستجو در زیر آب اقدام به پاکسازی محیط مرجانی ساحل و جمع آوری گرگورها نمودند.
گرگور به قفس های ماهیگیری ساخته شده از توری گفته می شود؛ کاربرد این گونه ابار ماهیگیری در کرانه های ایرانی خلیج فارس رواج زیاد دارد.
جزیره خارگ در ۵۴ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد که اجتماعات منحصر به فرد مرجان ها و زیستمندان دریایی از ویژگی های طبیعی مهم آن بوده وحیات وحش این جزیره آهو و انواع پرندگان دریایی آبزی و کنار آبزی می باشند.
جزیره خارگو نیز با وسعت ۵/۳ کیلومتر مربع در شمال جزیره خارگ واقع شده و به دلیل وجود سواحل شنی و ماسه ای و آبسنگ های مرجانی جاذبه های اکوتوریستی بسیار منحصر به فردی دارد.
این جزیره غیر مسکونی بوده و انواع پرندگان مهاجر، ‌دلفین ها و لاک پشت های دریایی از جمله حیات وحش این اثر طبیعی ملی محسوب می شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر