شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » پرداخت عوارض آلایندگی به استان بوشهر یک حق مسلم است

صدای بندر- استاندار بوشهر گفت: آلایندگی در هوا، آب و خاک عسلویه و کنگان محرز است و پرداخت عوارض آلایندگی یک حق مسلم است.

به گزارش صدای بندر، مصطفی سالاری ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: دفاع مقدس سند افتخار ایران است، لذا برنامه‌های این هفته باید نشان‌دهنده رشادت‌ها و دفاع قدرتمندان جوانان ما به دشمنان باشد و استقامت و ایستادگی مردم ایران را فراموش نکنند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، افزود: در برنامه های غدیر باید مروج فرهنگ امامت و ولایت باشد.

استاندار بوشهر در خصوص آغاز سال تحصیلی بیان کرد: تمام نهادها و ارگان‌ها باید با ارائه کمک تلاش کنند که دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی با کمترین مشکلات فضای آموزی روبرو باشند.

وی با اشاره اینکه اگر خواهان توسعه پایدار در استان هستیم باید به مراکز آموزش عالی توجه کنیم، گفت: باید در این بخس با توسعه زیرساخت‌ها به این مهم توجه شود.

همکاری مشترک با دیگر استان‌های همجوار

سالاری گفت: امسال شهید مهدوی به عنوان شهید شاخص در کشور انتخاب شده است و باید با نامگذاری مکان‌های مناسب و اجرای برنامه‌های فرهنگی این شهید بوشهری را به کشور بشناسانیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون مردم استان بوشهر ماننده هشت سال دفاع مقدس، در توسعه کشور نقش ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: در عسلویه و کنگان بالغ بر ۲۰ سال است که میزبان صنعت هستیم و در کنار این میزبانی آلایندگی‌هایی نیز در هوا، زمین و آب این مناطق محرز است.

وی با اشاره به اینکه با بازگشت حق آلایندگی به این منطقه برخی استان‌های همجوار خواهان دریافت این حق به‌صورت مشترک هستند، عنوان کرد: این خواسته نابجا و حق مردم عسلویه و باید در راستای کاهش آلایندگی هزینه شود.

سالاری خاطر نشان کرد: در استان فارس قطعا صنایع فعال وجود دارد و استان بوشهر نیز در برخی پروژه‌ها مانند راه‌آهن و آزادراه همکاری مشترک داریم.

پیمانکار نباید در یک سازمان صاحب خانه شود

وی با بیان اینکه در استان برای توسعه در هر شهرستان برنامه‌های مختلفی تنظیم شده است، گفت: حضور سرمایه‌گذاران در استان بوشهر به توسعه در این بخش کمک می‌کند، نباید مسئولان با معطل کردن این افراد، آنها را از سرمایه‌گذاری پشیمان کرد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه‌های متعدد در استان، گفت: مناقصه‌ها باید آزاد، گسترده و در یک فضای رقابتی انجام شود، نباید پیمانکاران محدود در یک سازمان صاحب خانه باشند.
منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر