شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » سد خائیز و بزرگراه اهرم – برازجان اجرایی می‌شود

صدای بندر – فرماندار شهرستان تنگستان گفت: سد خائیز و بزرگراه اهرم – برازجان امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش صدای بندر، غلامرضا ترک‌زاده ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تسلیت شهادت پنچمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرامام محمد باقر (ع) اظهار داشت: از ارزنده‌ترین خدمات دستگاه‌هایی اجرایی که به منصه ظهور در هفته دولت گذاشته شد جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در هفته دولت از بیش از ۴۰ پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز در شهریور سال جاری تشکیل شد که سهم اعتباری شهرستان از دو منبع ماده ۱۸۰قانون برنامه و دو درصد نفت و گاز بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است.

ترک‌زاده ادامه داد: بیشترین اعتبارات سال جاری تنگستان به حمل و نقل، ورزش جوانان، بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتباری بالغ بر۳۳۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به مناطق روستایی و شهری در شهرستان هزینه خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری دو پروژه مهم شهرستان سد خائیز و بزرگراه اهرم – برازجان که مطالعه آن تکمیل شده و مورد تاکید استاندار محترم بوشهر است، اجرایی خواهد شد.

ترک‌زاده با اشاره به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم گفت: مقام مقام معظم رهبری درخصوص دفاع مقدس فرمودند که نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در بر پایی پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

لزوم تبیین ارزش‌های دفاع مقدس

فرماندارتنگستان ادامه داد: هشت سال دفاع جانانه ملت شریف ایران اسلامی در برابر تجاوز وحشیانه دشمن، منشاء غرور ملی مردم سلحشور ایران اسلامی شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم جبهه شهادت را عبادت خدا می‌دیدند و عزت جهاد را در پیام بزرگ دفاع مقدس بیان می‌کردند.

ترک‌زاده خاطرنشان کرد: در این دفاع نقش، رهبری، مردم، رزمندگان، مادران و پدران شهداء، هنرمندان، نویسندگان و همه بی‌بدیل بود.

فرماندار تنگستان به تقارن بازگشایی مدارس ودفاع مقدس اشاره و ادامه داد: زمانی که شور و شعف در جامعه پدید می‌آید فصل پائیز در حالی که بهار را احساس می‌کنیم و برای بزرگترها نیز عطر آگین و خاطرانگیز است خاطرات خوش آغاز فصل تعلیم و تربیت را به معلمان تبریک و از زخمات این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

وی افزود: مدارس در توسعه و پیشرفت جوامع مختلف نقش مهی دارند و سرنوشت هر کشوری در مدرسه به کیفیت آموزش بستگی دارد مردان و زنانی که می‌خواهند فردای یک کشور را مشخص کنند از مدرسه برانگیخته می‌شوند.

ترک زاده بیان داشت: اسلام به تعلیم و تربیت سفارش و تاکید فراوان دارد تعلیم و تربیت ممتاز در سازندگی و رسیدن انسان به کمال می‌داند.

راه‌اندازی خانه ریاضی در تنگستان

فرماندارتنگستان خواستار راه‌اندازی خانه ریاضی برای دانش آموزان در شهرستان شد و گفت: ۳۰ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از بخش دلوار به موسسات عالی و دانشگاه‌های برجسته کشور راه یافتند.

ترک‌زاده عنوان داشت: درسال‌جاری در پایه اول ۵۱۱ نفر در کلاس اول دبستان و ۱۲هزار و ۵۱ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی حضورخواهند یافت که هزار و ۱۲۵ نفر از معلمان در واحدهای آموزش تعیم و تریبت به‌عهد دارند.

فرماندار تنگستان گفت: بر اساس دستور استاندار بوشهر مبنی بر اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی معین مدارس در شهرستان مشخص شود این کار صورت گرفته و دستگاه‌های که معین مشخص شده‌اند با اداره آموزش و پرورش و مدرسه همکاری لازم را داشته باشند.

تشکیل ستاد تجلیل از مشاهیر تنگستان

وی با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال جاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود بیان کرد: صیانت از رای مردم به‌عنوان حق‌الناس از اصلی ترین وظایف وزارت کشور است و حقوق همه افراد رای دهندگان و انتخاب شوندگان از سوی مجریان انتخابات باید رعایت شود.

ترک زاده افزود: ملاک عمل در برگزاری انتخابات عمل به قانون است و با همدلی و همراهی مسئولین ستاد انتخابات و هیئت نظارت برانتخابات، انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.

وی گفت: به‌زودی ستاد دائمی تجلیل از مشاهیر شهرستان تنگستان تشکیل می‌شود و در سال جاری اولین برناهه کاری آن تجلیل از یکی از عالم برجسته این شهرستان در دستور کار خود قرار می دهد و آن را اجرایی می کند.
منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر