شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر ـ شیراز نیاز مشترک دو استان است

صدای بندر: استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح راه‌آهن و آزادراه بوشهر به شیراز نیاز مشترک دو استان برای توسعه در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش صدای بندر، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست شورای اداری بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات طرح‌های عمرانی ابلاغ‌ شده تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند در برگزاری مناقصه در انتخاب پیمانکار محدودیت‌ها برداشته شود و فضای مناقصه رقابتی با معیارهای فنی و کارشناسی انجام شود.

سالاری با تأکید بر توجه به هشدارهای هواشناسی در پیش‌بینی هوا و وضعیت جوی به مشترک بودن فرکانس‌های رادیویی برخی دستگاه‌های اجرایی با هواشناسی پرداخت و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تلاش کنند فرکانس رادیویی دستگاه خود را نسبت به اداره کل هواشناسی تغییر دهند تا مداخله رادیویی پیش نیاید.

وی، با اشاره به اینکه میزبانی مردم شهرستان‌های استان بوشهر با صنعت پارس جنوبی سبب متحمل شدن مشکلات زیست‌محیطی و اجتماعی برای آنان شده است گفت: عوارض آلایندگی تأسیسات صنایع پارس جنوبی به‌ویژه شهرستان‌های میزبان این صنعت کنگان و عسلویه که متحمل آثار زیست‌محیطی و اجتماعی هستند پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: آلایندگی هوا، دریا و خاک در مناطق مختلف استان بوشهر به‌ویژه شهرستان‎های عسلویه و کنگان که هم‌جوار پارس جنوبی هستند قابل رصد است.

سالاری افزود: تخصیص اعتبارات از محل عوارض آلایندگی در راستای بهبود وضعیت رفاهی، کاهش آلایندگی و عوامل زیست‌محیطی هزینه می‌شود.

استاندار بوشهر بابیان اینکه بسیاری از طرح‌های استان بوشهر با تعامل استان‌های هم‌جوار اجرایی می‌شود افزود: اجرای طرح راه‌آهن و آزادراه بوشهر به شیراز و اتصال آن به مناطق مرکزی کشور و پیوند زدن آن به ظرفیت‌های گردشگری نیاز مشترک دو استان یاد شده است که با تعامل و همکاری اجرایی می‌شود.

سالاری با تأکید بر تسریع در صدور مجوزهای لازم در امر سرمایه‎‌گذاری گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه سرمایه‌گذاری است که باید با برنامه‌ریزی در جذب و جلب سرمایه‌گذاران تلاش کرد.

وی با تأکید بر کوتاه شدن پروسه صدور مجوز برای امر سرمایه‌گذاری خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران در راستای توسعه استان، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم تلاش می‌کنند که لازم است مجوزهای لازم با سرعت، دقیق و کارشناسی شده صادر شود.
منبع: خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر