شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » پیش‌بینی پائیز پرباران برای استان بوشهر

صدای بندر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارندگی استان بوشهر در پائیز امسال بیش از حد نرمال خواهد بود.

نادر شفی خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پایش پدیده‌های جوی و اعلام پیش‌بینی‌های وضعیت هواشناسی را به عنوان یک اولویت در دستور کار داریم و پیش‌بینی‌ها در سه قالب زمانی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی‌های درازمدت به صورت اعلام وضعیت فصلی، پیش‌بینی کوتاه مدت به صورت هفتگی و یا سه روزه و پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت به صورت یک‌روزه و ساعتی اعلام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی‌ها تاثیر بسیار مهمی در مدیریت بحران برای کاهش خسارت‌های مالی و جانی و اقتصادی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ششمین استان دارای رادار هواشناسی است، اضافه کرد: این رادار با پیگیری‌های گسترده صورت گرفته به استان بوشهر رسید و در استان نصب شد که نقش مهمی در پیش‌بینی‌ها دارد.

شفی‌خدایی با بیان اینکه پایش وضعیت جوی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: در بحث پدیده‌های دریایی و توزیع نیروهای امدادی می‌تواند نقشی بسیار مهم و اساسی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به وضعیت بارش‌های استان بوشهر در سال زراعی جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارندگی استان بوشهر در پائیز امسال بیش از حد نرمال خواهد بود.

وی افزود: استفاده مناسب از بارش‌ها می‌تواند در زمینه جبران کمبودهای آبی بسیار مهم باشد.

شفی خدایی همچنین از پیش‌بینی برای افزایش دما خبر داد و بیان کرد: تجربه نشان داده است که در صورت افزایش دما و افزایش بارش‌ها، رخدادهای حدی همچون بارش‌های ناگهانی و سیل‌آسا رقم می‌خورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر