شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » وداع بوشهری‌ها با ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع)/ کمکی از دولت نگرفتیم

صدای بندر- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) پس از گذشته بیش از یک سال اکنون به پایان رسیده است و ۱۳مهر سال جاری مراسم وداع برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای بندر، عبدالرضا مطاف سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بیش از ۵۰ سال در عراق هیچ‌گونه فعالیت و تلاشی برای بازسازی مکان‌های مقدس و متبرکه صورت نگرفته است، در این راستا پس از فروپاشی رژیم صدام، به فرمایش مقام معظم رهبری اقداماتی از سوی ایران صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در چند گام صورت گرفته است، افزود: گام‌ها به ترتیب غبار روبی، بازسازی و ساخت و توسعه بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر برای ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس انتخاب شد، گفت: ساخت ضریح مرداد۹۲ آغاز و پایان آن، ابتدای مهر سال جاری خواهد بود.

مطاف خاطرنشان کرد: این ضریح روز عید غذیر رو نمایی و ۱۳مهر مراسم وداع با ضریح در شهر بوشهر و بعد در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این ضریح از چوب ساج، یک تن نقره و طلای ۲۴عیار ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: هزینه تکمیل این ضریح بیش از ۳ میلیارد بوده است که تا کنون، ۱۲کیلو طلا و یک میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال توسط مردم با ایمان بوشهری کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کمک‌های جذب شده کمک‌های مردمی بوده است، اظهار کرد: تنها در پشتیبانی و حفاظت از ضریح از کمک‌های دولتی بهره‌مند شده‌ایم.
منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر