شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » استان بوشهربه عنوان قطب مدارس علمیه در جنوب کشور تبدیل می‎شود

صدای بندر- امام جمعه بوشهر گفت: با تدوین و برنامه‎ریزی انجام شده استان بوشهر به عنوان قطب مدارس علمیه جنوب کشور تبدیل می‎شود.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری تسنیم ، آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه ساختمان مدرسه علمیه خواهران خورموج با گرامیداشت ایام ماه محرم بر توجه به باشکوه برگزار شدن برنامه‎های این ماه با عظمت تاکید کرد و اظهار داشت: سید و سالار شهیدان با هدف احیا دین مبین اسلام و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا را رقم زدند که باید نسبت به ترویج این فرهنگ و فریضه مهم الهی در این ماه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه معرفت وبصیرت افزایی باید در اولویت برنامه‎ها قرار داشته باشد گفت: توجه به بصیرت افزایی، افزایش شعور دینی وتوجه ویژه مبلغان وروحانیون برافزایش بصیرت دینی ومعرفت الهی در ماه محرم باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به جایگاه مهم طلاب مدارس علمیه استان بوشهر بیان کرد: طلاب مدارس علمیه استان بوشهر در ولایت مداری، تقوا، اخلاق وجدیت درتحصیل درکشور دارای جایگاه مهم و ممتازی قرار دارند که این مهم سبب افتخار وعزت مردم این استان شده است.

صفایی بوشهری خودسازی و تهذیب اخلاق را از مهم‎ترین رسالت‌های طلاب دانست و گفت: خودسازی، تهذیب اخلاق، نفس، توسعه علم ودانش دینی آغاز راه دشوار تحصیل در مدارس علمیه استان است.

وی با بیان اینکه استان بوشهربه عنوان قطب مدارس علمیه در جنوب کشور تبدیل می‎شود افزود: با تدوین و برنامه‎ریزی انجام شده استان بوشهر در دو برنامه پنج ساله به عنوان قطب مدارس علمیه جنوب کشور تبدیل می‎شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمام اعمال طلاب در مدارس علمیه زیر نظر امام زمان(عج) است گفت: مردم طلاب را الگو و پرچمدار دین ومعارف الهی می‎دانند از این نظر توجه به رفتارو منش همواره باید مورد توجه باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه طلاب باید زندگی خدایی داشته باشند گفت: طلاب چون همواره در محضر الهی قرار دارند باید تمام شئونات زندگی خودشان درمحضر خدا بداند، تا درجامعه اثر گذار شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر