شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » وضعیت آب جم فراتر از بحران است/لزوم تسریع در انتقال آب دریا به جم

صدای بندر- فرماندار شهرستان جم با تاکید بر لزوم تسریع در انتقال آب به شهرستان جم از طریق شیرین‌سازی آب دریا گفت: وضعیت آب جم فراتر از بحران است.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری مهر، فتح‌الله نوروزی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر پارس یک عسلویه با ابراز نگرانی از وضعیت آب شهرستان جم، اظهار کرد: شرایط آب جم در وضعیت فراتر از بحران قرار دارد و در صورت تاخیر در اجرای خط انتقال آب به جم، در سال آینده با بحران انسانی مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به کش‌دار شدن موضوع انتقال آب به جم از دولت قبل تا کنون، اضافه کرد: شهرستان جم در شرایطی نیست که بتواند تاخیر بیش از این را تحمل کند و قطعا در اولویت‌بندی اعتباری باید این موضوع را فراتر از طرح‌های عمرانی دیگر همچون راه دانست.

نوروزی با بیان اینکه آب شهرستان جم از خود این شهرستان تامین می‌شود و چاه‌ها تامین‌کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت هستند، بیان کرد: با وجود خشکسالی، برداشت بی‌رویه و کاهش شدید ذخایر سفره‌های زیر زمینی جم، حتی بهبود بارندگی‌ها نیز جوابگو نخواهد بود و تنها راه کوتاه مدت حل این بحران، خط انتقال آب است.

فرماندار شهرستان جم افزود: هم اکنون بخشی از روستاهای شهرستان جم در ۴۸ ساعت فقط از یک تا ۲ ساعت آب برخوردار هستند و ادامه این روند مردم را از همین آب دو ساعته محروم خواهد ساخت.

نوروزی افزود: شهرستان جم به دلیل ارتفاع از سطح دریا و شرایط بهتر دمایی در سطح استان، هم اکنون میزبان بخش بزرگی از خانواده صنعت نفت است و روند رشد جمعیت آن بیش از حد طبیعی است.

وی گفت: شهرستان جم از لحاظ جمعیتی از شهرستان‌های مهاجر پذیر است و لذا باید حل بحران آب آن نیز متناسب با شرایط شهرستان، به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار جم با تقدیر از همراهی وزارت نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در تصویب اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه، افزود: واگذاری پیگیری اجرای طرح به مدیریت منطقه پارس یک گامی مهم در شتاب گرفتن اجرای پروژه است و شهرستان جم نیز از هیچ کمکی در راستای تکمیل سریع‌تر پروژه دریغ نخواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر