شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » نیروگاه برق‌آبی سد رئیسعلی دلواری در دشتستان احداث می‌شود

صدای بندر – معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای احداث نیروگاه برق‌آبی سد رئیسعلی دلواری در دشتستان از مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، سید محمد حسن باستی پیش‌ازظهر شنبه در نشست بررسی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه آبزی‌پروری دارای ظرفیت بالایی است که از جمله می‌توان به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد.

وی با اشاره به اشتغال ۵۰۰ نفر با اجرای روژه پرورش ماهی‌درقفس در آب پشت سد رئیسعلی دلواری اضافه کرد: در قالب این پروژه سالانه شش‌هزار تن ماهی پرورشی و همچنین ۹ تا ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: طرح پرورش ماهی در قفس در آب‌های پشت سد برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و ایران پس از چین دومین کشور جهان است که این طرح را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات بچه ماهی به کشور یکی از دستاوردهای مهم این طرح است، افزود: بخشی از ماهی تولید شده در قالب این طرح صادر خواهد شد.

باستی از بهسازی طرح خط انتقال برق به سد رئیسعلی دلواری خبر داد و افزود: از بخش خصوصی برای احداث نیروگاه برق آبی سد رئیسعلی دلواری حمایت می‌کنیم و امکان مشارکت در این طرح فراهم است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای مهم تولیدکنندگان محصولات شیلاتی استان بوشهر رفع مشکلات برق است که در این راستا تلاش ویژه‌ای را خواهیم داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر