شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » انتقال نوزاد ۳ روزه توسط ناوگان هوایی اورژانس ۱۱۵ بوشهر

صدای بندر- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر گفت: نوزاد ۳ روزه توسط ناوگان هوایی اورژانس ۱۱۵ از جزیره خارگ به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انتقال داده شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس ، عبدالرحیم دادجو ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح این اقدام اظهار کرد: بالگرد اورژانس ۱۱۵ با همکاری عوامل نیروی هوایی استان نزدیک به هفت ماه می‌شود که راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این بالگرد در این مدت ماموریت‌های متعددی را به ثبت رسانده است که از آن جمله انتقال بیماری ۶۳ ساله در نواحی جم که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، است؛ این بیمار تا بیمارستان امام خمینی کنگان با آمبولانس اورژانس اعزام شد و سپس با انجام هماهنگی‌های لازم از کنگان تا بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با بالگرد انتقال یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماران بدحال در استان که زمان در روند درمانشان حائز اهمیت است و نیاز به تخصص در سطوح بالاتر دارند با بالگرد اورژانس ۱۱۵ منتقل می‌شوند، تصریح کرد: در بوشهر به سبب موقعیت استراتژیک خود از حیث جزیره‌ای بودن، وجود منابع حساس مثل پالایشگاه‌ها، نیروگاه اتمی، نقاط حادثه‌خیز محلی، تجربه‌های تلخ زلزله‌های دشتی و دشتستان و از همه مهم‌تر راه‌های ارتباطی با سایر استان‌های همجوار که گاهی با بارش باران مسدود شده و امکان تردد سخت می‌شود، اورژانس هوایی می‌تواند نقطه امیدی در بعضی شرایط باشد.

دادجو در پایان گفت: در تلاش هستیم تا تعداد بالگردهای تحت اختیار اورژانس را افزایش داده و در صورت امکان پروازها را در شب و در فواصل بیشتر محقق کنیم که این امر تاکنون عملیاتی نشده است، ولی امیدواریم با حسن نظر مسئولان محقق شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر