شما اینجا هستید

اخبار » نقدی بر شورای غیر قابل پیش بینی شهرگناوه!

محمد مظفری ؛صدای بندر : اعضای شورای اسلامی شهر گناوه باز هم دیشب با انتخاب شهردار جدید گناوه خبر ساز شدند!
همین اسفند پارسال بود که درآستانه نوروز وسال جدید ودر آستانه آماده شدن شهر برای پذیرائی از گردشگران نوروزی شورا به یک باره و در کمتر از یک ماه سه بار شهردار شهر را استیضاح و سپس بدون هیچ دلیل قانع کننده ای از کار برکنار و یکی از کارشناسان شهرداری را به عنوان سر پرست انتخاب نمود.
البته هشدارهای مسئولین شهر مثل امام جمعه که به صورت مستقیم آنها را از برکناری شهردار در آستانه نوروز بر حذر داشته بودنیز کار گر نیفتاده و شورا با انتخاب سرپرست به استقبال نوروز می رود.
آنها سه ماه فرصت داشتند تا شهردار جدید را انتخاب کنند که بیش از دوماهش را بدون هیچ فعالیتی از دست دادند تا به یکباره ودر عرض چند هفته با اعلام بیش از ۱۲ کاندیدای ریز ودرشت کلید انتخاب شهردار را بزنند و روزی یکی را برای تصدی کلید داری این بندر مهم معرفی کنند.
روند نه چندان منطقی شورای شهر برای معرفی کاندیداها طوری پیش رفت که بهترین گزینه شهرداری گناوه یعنی خسروی وقتی بی سرو سامانی وضعیت انتخاب را دید عطایش را به لقایش بخشید و از شهردار شدن منصرف شد.
متاسفانه دراین بین اعضای شورا در چند ماه اخیر بدون اینکه اطلاعات کافی را در اختیار شهروندان گناوه ای قرار دهند. به سرعت زمان را از دست دادند بدون اینکه بتوانند مهره کارامدی را برای مدیریت این شهر مهم معرفی کنند.
عدم اشراف اعضای شورا به وظایف و اهمیت شورا را می توان عملا در رفتارهای این دوستان ودر شیوه انتخاب شهردار جدید مشاهده نمود.
دیروزصبح و در آخرین مهلت قانونی شورا برای انتخاب شهردار مثل روزهای گذشته سخنگوی شورا با مصاحبه با نشریات و رسانه های چهار کاندیدای نهایی را برای انتخاب شهرداری گناوه اعلام می کند که یکی از گزینه در روزهای قبل مطرح نبوده و جدید است و معلوم نیست چگونه به لیست اضافه شده است. او شهردار یکی از شهرهای همجوار استان بوده و به یکباره وارد لیست اعضای شورا می شود. خود سخنگوی شورا چند ساعت قبل از جلسه به سایت خلیج فارس خبر می دهد که پارسایی، منصوری،عباسی و موصلی هار گزینه ای هستند که در جلسه شورا یکی شهردار می شود.
چند ساعت بعد اما در جلسه شورا ودر حالیکه بحث بر سر انتخاب چهار نفر شروع شده است گزینه دیگری مطرح و همان فرد شهردار می شود!
ابراهیم احمدی که او را از نزدیکان جناب آقای جمیری نماینده محترم مردم بوشهر،گناوه و دیلم می دانند و کارمند سابق راه و شهرسازی گناوه و فعلی علوم پزشکی استان است در پایان جلسه شورا و با کمترین سابقه مدیریتی در حوزه مدیریت شهری ودیگر حوزه های مدیریتی به عنوان شهردار گناوه انتخاب می شود تا یک علامت سوال بزرگ روبروی این انتخاب قرار بگبرد که بر اساس کدام دلایل و ویژگی ها به این انتخاب رسیده اند؟
یقینا مردم منتظر پاسخ شورای شهر خواهند ماند

  1. شهروند

    سلام
    چیز عجیبی نیست که شورا غیر قابل پیش بینی است . هر شخص یا گروهی که بی برنامه باشند و ااستراتژی خود را برای جامعه هدف مشخص نکرده باشند همین وضعیت هست . چهره شورا روز به روز داره برای مردم روشنتر و شفاف تر میشه . این میتونه درسی باشه برای اتخاب بعدی شورا و اینکه اعضای کنونی جرات حضور در میدان رو پیدا نکنند و افرادی از این دست هم وارد عرصه نشوند و مردم خودشان افراد سالم و روشنفکر و با ایده رو پیدا کنند و ازشون بخواهند وارد اینگونه صحنه ها بشوند . آنروز روزی خواهد بود که امید به پیشرفت شهرمان میتوانیم داشته باشیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر