شما اینجا هستید

اخبار » ۳۰ سازمان مردم نهاد در سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر مجوز فعالیت گرفتند

۳۰ سازمان مردم نهاد در سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر مجوز فعالیت گرفتند

۳۰ سازمان مردم‌نهاد در بوشهر فعال شد

خبربندر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۰ سازمان مردم‌نهاد (سمن) با اخذ مجوزهای لازم، به شمار سمن‌های این استان افزوده شد.

به گزارش خبر بندر، محمد مظفری در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: در زمان حاضر ۴۵۰ سازمان مردم نهاد در بوشهر فعال هستند که از این شمار ۲۷۰ سمن مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گستره فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بوشهر گسترده است، بیان کرد:  ارتقای سطح دانش و مهارت افراد هدف کلی این سازمان‌های مردمی است و سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ کلیپ آموزشی در این راستا ساخته و توزیع شده‌است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود:  این تولید محتوا بیشتر در زمینه‌های سلامت و درمان، آسیب‌های اجتماعی، ایجاد خودباوری و توان اشتغال‌زایی درافراد، آموزش کودکان و حفاظت از محیط زیست تولید شده‌است.

مظفری گفت: بیشترین درگیری و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر در سال ۹۹مربوط به مساله کرونا است که ورود بموقع و زود هنگامی در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد:  از ابتدای سال ۹۹ و با شیوع کرونا در بوشهر، اطلاعات اندک مردم در ارتباط با بیماری کووید ۱۹، لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از ابتلا را ضروری کرده بود که سازمان‌های مردم نهاد با تولید صدها کلیپ آموزشی در زمینه‌های بهداشتی و روانشناسی، به تولید محتوای همه جانبه در این زمینه پرداختند و دانشگاه علوم پزشکی را در این زمینه یاری کردند.

مظفری اضافه کرد: علاوه بر اقدامات گسترده و بموقع در تهیه و توزیع وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش و ضدعفونی معابر، برنامه‌های آموزشی و پویش‌های متعددی برای آموزش و سرگرمی در روزهای قرنطینه و حمایت از آسیب دیدگان کرونا از سوی سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر صورت گرفت.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر عنوان کرد: در این راستا می‌توان به راه‌اندازی پویش یک لقمه بازی (توزیع اسباب‌بازی و کتاب و محصولات فرهنگی در میان کودکان بی بضاعت روستایی )، نه به خبرهای بد، مشارکت در ۴۰ سمن در طرح آخرین حلقه برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌اندازی جشنواره ملی نمایشخانه (تئاتر خانگی) با شرکت‌کنندگانی از ۱۶ استان کشور و توزیه بسته‌های فرهنگی و آجیل و خوراکی در آیین‌هایی مانند شب یلدا و نیمه برات اشاره کرد.

وی افزود: توزیع ۵۰۰ فقره جهیزیه در سال گذشته به همت سازمان “آبشار عاطفه‌ها ” در بوشهر از اقدامات شاخص این گروه‌های مردمی بود.

مظفری یادآور شد: کمک‌های مومنانه در یکسال گذشته پس از شیوع کرونا در استان بوشهر، به فعالیت روزانه سمن‌های مردم نهاد تبدیل شده‌است که با شناسایی مداوم افراد نیازمند و جذب کمک خیرین در گمنامی کامل صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: اجرای مرکز غربالگری سرطان از سوی سازمان مردم نهاد “جوانه سبز” با جذب اعتبار کامل از خیران از دیگر کارهای شاخص است که با ایجاد راه دسترسی آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: جذب حمایت خیران برای آزادی زندانیان و شناسایی و حمایت از بیماران خاص، کودکان کار مناطق حاشیه شهرو تجلیل از کادر درمان از دیگر اقدامات سازمان‌های مردم نهاد بوشهر است که به طور مداوم در سراسر استان اجام می‌شود.

مظفری با بیان اینکه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با این سمن‌ها همکاری داشته است، اظهار کرد: این سازمان‌های مردمی در بسیاری مواقع و رویدادها جلوتر از دستگاه‌های اجرایی به مسائل ورود کرده‌ و برای بهبود شرایط تلاش کرده‌اند.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان به شناسایی و معرفی آسیب‌هایی که برخی از پروژه‌های در استان به محیط زیست ارزشمند استان وارد می‌کرد پرداختند و مدیران دستگاه‌ها بر اساس تقاضای آنها مساله را پیگیری و از خواست مردم دفاع کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر