شما اینجا هستید

اخبار » ۶ هزار و ۹۱۶ کودک گناوه‌ای بینایی‌سنجی می‌شوند

مینا شهابی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کودکان مشمول این طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار در شهر و روستا توسط دستگاه مخصوص غربالگری بینایی معاینه می‌شوند و در صورت مشکوک بودن به اپتومتریست ارجاع خواهند شد.
وی اظهارداشت: برای انجام غربالگری کودکان یک پایگاه ثابت در ساختمان قدیم اداره بهزیبستی پیش بینی شده‌است و اکیپ‌های سیار در سطح شهر و روستاها فعال هستند.
رئیس بهزیستی گناوه گفت: با توجه به شیوع کرونا، سنجش براساس پروتکل‌های بهداشتی زیرنظر اداره بهزیستی و با استفاده از دستگاه غربالگری بینایی انجام می‌شود.
شهابی افزود:  افتتاحیه این طرح در پایگاه سلامت اجتماعی آوای مهرگان که طرف قرارداد با بهزیستی است، آغاز شد و در همین مکان از چندین کودک معاینه و غربالگری صورت گرفت.
رئیس بهزیستی گناوه بیان کرد: کودکانی که دچار تنبلی چشم هستند، درصورتیکه نیاز به عمل جراحی و عینک داشته باشند، بهزیستی به آنان کمک هزینه  پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد:  در سال گذشته یکهزار و ۱۵۳ کودک تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که از این مجموع ۱۱۰ نفر مشکوک شناخته شدند و برای درمان به اپتومتریست و چشم پزشک ارجاع شدند.
شهابی گفت: به خانواده‌های دارای فرزند سه تا شش سال توصیه اکید می‌شود  مراقب چشم فرزندان خود باشند زیرا  که بی‌علامتی شایع ترین علامت بیماری تنبلی چشم است و ضرورت دارد که در این طرح مهم شرکت کنند.
وی افزود: انتظار داریم همچون سال‌های گذشته دستگاه‌های مرتبط از جمله شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و رسانه‌ها، بهزیستی را در اجرای هر چه بهتر طرح پیشگیری از تنبلی چشم یاری کنند.

تنبلی چشم یا “آمبلیوپی”  نوعی اختلال بینایی است که اگر به‌موقع تشخیص و درمان نشود فرد را از ناحیه چشم، کم‌بینا یا نابینا می‌کند که در صورت تشخیص به‌موقع به‌راحتی درمان می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر