شما اینجا هستید

اخبار » ترافیک شهری روی اعصاب شهروندان بوشهری!

خبربندر: ترافیک شهری این روزها شهروندان بوشهری را حسابی کلافه کرده است و به نوعی روی اعصاب بوشهری هاست! ترافیکی که در چند دهه پیش از این کمتر در بوشهر دیده شده و به خوبی می توان ردپای بی تدبیری مدیران شهر را درآن دید!
مهرماه هرسال و با توجه به بازگشایی مدارس در شهر بوشهر و دیگر شهرهای استان شاهد ترافیک نیمه سنگین صبحگاهی بوده ایم ، ولی امسال بنظر می رسد در شهر بوشهر آنچه رخ داده نه ناشی از بازگشایی مدارس بلکه به علت رها شدن شهر و بی مسولیتی های مدیران شهری است.
فارغ از اینکه در طول سالهای گذشته برای بازگشایی معابر و خیابان های جدید در شهر بوشهر اتفاق خاصی نیفتاده و هر روز نیز بر جمعیت این شهر اضافه می شود، آنچه بیشتراز همیشه باعث افزایش مشکلات شهروندان بوشهری شده است سو مدیرت است، سو مدیریتی که آن را می توان در جای جای این شهردید که در اینجا به نمونه هایی از آن اشاره می شود
– برای اولین بار در سالهای اخیر مسولین استان و شهر بوشهر نتوانستند مشکل سرویس های مدارس را سرو سامان بدهندو همین عامل باعث شد تا والدین و خانواده های بوشهری خودشان برای رساندن فرزندانشان اقدام کنند تا به طرز غیر منتظره ای برتعداد وسایل نقلیه در ترافیک صبحگاهی و نیمروزی اضافه شود. همین عامل یعنی اضافه شدن غیر عادی وسایل نقلیه شخصی که نقش سرویس مدارس را ایفا می کنند، ترافیک بسیار سنگینی را در خیابان های معدود بوشهر ایجاد می کند.
– کمرنگ بودن نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر بوشهر از دیگر نشانه های سو مدیریت شهری بوشهر است که امسال و با آغاز سال تحصیلی خودش را بیشتر نمایان نموده است. در سالهای نه چندان دور حضور پررنگ اتوبوس های شرکت واحد در مسیرهای مختلف شهری برون شهری از عالیشهر وچغادک گرفته تا نیروگاه و بندرگاه تا محلات جنوب شهربه مرکز شهر بسیاری از مشکلات رفت و آمدها را حل می کرد تا شاهد حضور وسایل شخصی در خیابان ها نباشیم. ولی متاسفانه عدم توجه به توسعه ناوگان و مهمتر عدم درک صحیح از وضعیت موجود و مشکلات مردم، عملا ناوگان عمومی حامل نقل چه اتوبوس شهری و چه تاکسی درون شهری را از خارج نموده است. اگر چه تاکسی های اینترنتی و شخصی تا حدودی کم کاری بخش تاکسیرانی را در شهر بوشهر پوشش می دهد ولی خلا نبود اتوبوس های شهری بخصوص در روزهای اخیر در این بندر خود را نشان داده است.
– حضور کمرنگ پلیس راهور در خیابان های شهر بوشهر عملا بوشهر را به یک شهر رها شده در حوزه ترافیک تبدیل نموده است. شهری که صبح، ظهر و غروب ترافیکش روی اعصاب شهروندانش رژه می رود! اینکه چرا در این روزها هیچ پلیس راهنمایی و رانندگی در نقاط پرترافیک شهری مثل میدان شهید مطهری، سه راهی فنس، سه راهی جفره در خیابان ساحلی، سه راهی بهمنی، سه راهی بسیج و… دیده نمی شود که جای سوال دارد. در این میان ترافیک شدیدشهری، تاخت و تاز ماشین های سنگین در خیابان های بوشهر که در همه دنیا ورودشان به خیابان های شهر ممنوع است هم از آن اتفاقات خاصی است که باید علت آن و علت دیگر مشکلات شهر را از شورای ترافیک شهری که رییسش فرماندار شهرستان بوشهر است پرسید و از این غزیزان سوال کرد دقیقا در این زمینه وظیفه شما چیست!؟
– عدم تکمیل به موقع پروژه های شهری مثل روگذر میدان شهید مطهری و گود برداری های متعدد آبفا در محلات جنوبی از دیگر علل افزایش ترافیک شهری است که متاسفانه هیچ امیدی نیز برای اتمام آنها در ماه های آینده نیست!
کلام پایانی اینکه بنظر می رسد سو مدیریت و بی توجهی به خواسته های مردم ریشه همه این مشکلات است و اینکه ؛ بوشهر نیاز به نگاهی تازه دارد.
مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر