شما اینجا هستید

گناوه دات کام » شهیدی که با هنر و فن سرودن شعر آشنا شد

حوزه/شهید مرتضی ناطق زاده در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی و مستمند در بندر دیلم متولد شد. در میان زندگی پر از مشقت و سخت خانواده خود کم کم رشد نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید مرتضی ناطق زاده

شهید مرتضی ناطق زاده در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی و مستمند در بندر دیلم متولد شد. در میان زندگی پر از مشقت و سخت خانواده خود کم کم رشد نمود. دوران تحصیلات ابتدائی و راهنمائی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد دبیرستان گردید در این زمان با هنر و فن سرودن شعر آشنا گردید و در میان اشعاری که از وی به یادگار مانده بیشتر صحنه‌های انقلاب اسلامی به شعر کشیده شده است. زیبائی کلامش که همانا از لطافت طبعش و عطوفت قلبش سر چشمه می‌گرفت در سراسر اشعارش چشم می‌خورد.

درسال ۶۲-۶۳ موفق به اخذ دیپلم گردید و در جهت اهداف انقلاب اسلامی راهی خدمت مقدس سربازی شد. دوران آموزشی خود را در توپخانه اصفهان گذراند. سپس با موفقیت در امتحانات نظامی – عقیدتی – موفق به دریافت درجه گروهبان دوم گردید و به عنوان دیده بان عازم جبهه شد در عملیات والفجر ۸ در ناحیه سرش بر اثر تصادف۳ شکستگی ایجاد شد و بر اثر ترکش خمپاره انگشت بزرگ پایش مجروح شد نهایتا پس از ۱۸ ماه پیکار در نبرد با مزدوران بعثی در روز ۲۳ فروردین ۱۳۶۱ در ساعت ۱۳:۰۵ بعدازظهر درحالی که دشمن تک مذبوحانه خود را شروع کرده بود بر اثر اصابت ترکش خمپاره ۸۱ که در یک قدمیش منفجر شد به درجه رفیع شهادت نائل و به معبود خود پیوست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر