شما اینجا هستید

اخبار » ملی شدن صنعت نفت، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اقتصادی ایران
گروه : اخبار

ملی شدن صنعت نفت، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اقتصادی ایران

خبربندر: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: ملی شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اقتصادی کشور و روز مهمی برای احقاق حق مردم ایران بود.

به گزارش خبربندر ، عباس غریبی در همایش بزرگداشت سالروز ملی شدن صنعت نفت در پایانه نفتی خارگ با بیان این که ملی شدن صنعت نفت اقتصاد دنیا را تحت شعاع قرار داد، افزود: کشورمان ایران در آن برهه زمانی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خاورمیانه بیش از نود درصد از نیاز کشورهای اروپایی را تامین می‌کرد.

وی اضافه کرد: در آن دوره ایران به عنوان چهارمین تولید کننده نفت خام در دنیا محسوب می شد و این اتقاق اقتصاد دنیا را در آن دوران تحت تأثیر قرار داد.

غریبی با بیان این که صنعت نفت همیشه دست‌خوش حوادث سیاسی بوده است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، صادرات نفت در جزیره خارگ با توقف مواجه شد که کارکنان غیور صنعت نفت با همت خود برای از سرگیری صادرات نفت، دین خود را به انقلاب ادا کردند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی، صنعت نفت توسعه خوبی یافت، از میدان گازی پارس جنوبی به عنوان نمونه ای بارز از توسعه و پیشرفت در این صنعت نام برد.

وی سیاست دولت سیزدهم و شرکت ملی نفت ایران را توسعه متوازن دانست و افزود: در حال حاضر اجرای این سیاست را در جزیره خارگ مدنظر قرار دادیم.

غریبی سیاست و راهبرد شرکت پایانه های نفتی ایران را بر سه اصل مهم دانست و گفت: توجه به نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان، نوسازی و توسعه زیرساخت های صنعتی و غیر صنعتی و تعهد به انجام مسئولیت های اجتماعی از مهم‌ترین راهبردهای این شرکت خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر