شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات عمرانی و روستایی دیلم
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: فرماندار شهرستان دیلم گفت: امسال اعتبارات عمرانی و روستایی ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس، قاسم قائدی صبح امروز در آیین اعطا سند مالکیت اهالی روستای بنه‌خاطر دیلم اظهار داشت: اوایل سال چندین جلسه از جمله کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای تخصیص اعتبارات برگزار کردیم و با نگاه عدالت محوری نهایت تلاشمان را کردیم تا در حق بخشی جفا نشود و نهایت تلاش را کردیم که تمام بخش‌ها دیده شود.

قائدی افزود: ۷۰ درصد انتظارات دهیاری و شورای اسلامی روستای بنه‌خاطر برای حل مشکلات روستا در اعتبارات سال جاری حل خواهد شد.

وی بیان داشت: ۵۰ میلیون تومان برای توسعه طرح هادی به روستای بنه‌خاطر و ۱۰ میلیون برای شن‌ریزی معابر اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان دیلم در جمع اهالی روستای خاطره انگیز بنه خاطر تصریح کرد: ۷۴۰ متر اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی در روستاها بعد از هفته دولت انجام خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۵۰ میلیون تومان برای احداث چمن مصنوعی سه روستای بنه‌خاطر و کنار کوه و بیدو در نظر گرفته شده است.

قائدی گفت: امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار برای هر دو بخش مرکزی و امام حسن اعتبار در نظر گرفته شده که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم طرح‌های هادی ۱۲ روستای شهرستان است.

فرماندار شهرستان دیلم بیان داشت: امسال اعتبارات عمرانی و روستایی ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح‌های هادی در بخش‌های دیگر هم مثل بهداشت و درمان، تاسیس خانه‌های عالم و توسعه شبکه آب و برق روستایی اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته شد.

قائدی ابراز داشت: پیگیری احداث سد چم شیر و کانال‌های آب به جد در دستور کارمان قرار دارد و تاکنون چندین بار از این سد بازدید انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: بعد از هفته دولت یک برنامه را در ساز و کارمان قرار خواهیم دهیم و به همه روستاهای شهرستان سرکشی خواهیم کرد و تا ببینم برای افراز اراضی زمین‌های کشاورزی شما چکار می‌توانیم کنیم.

فرماندار شهرستان دیلم یادآور شد: یک سقف زمانی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای صدور اسناد قرار داده‌اند و اهالی شهر و روستا باید برای صدور اسناد مالکیت مسکن خود اقدام لازم را طبق قانون انجام دهند.

وی گفت: ساماندهی و حمایت از طرح مسکن روستایی و بحث استفاده از زمین‌های کشاورزی به جد باید دنبال شود و با عزم و جزم پیگیری شود و مسئله سنددار شدن زمین‌های کشاورزی را مسئولان با کمک هم دنبال کنند.

قائدی افزود: اگر خواهان رشد و توسعه هستیم باید همه تن به قانون دهیم و اگر در مواردی جائی از زمین‌ها مشکل قانونی داشت باید از راه قانونی آن مشکل را برطرف کنیم.

این مسئول گفت: باید با راهکار قانونی بحث مالکیت برخی از زمین‌های کشاورزی را بررسی و پیگیری کرد.

فرماندار شهرستان دیلم از مسئولان شهرستان خواست بحث افراز اراضی روستاها را به جد در سرلوحه کاری قرار دهید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر