شما اینجا هستید

سرخط خبرها » برگزاری کنفرانس علمی استاندارد سازی اندازه گیری فشار خون
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :کنفرانس علمی یک روزه استاندارد سازی اندازه گیری فشار خون صبح سه شنبه ۴/۶/۹۳ در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه برگزار شد.
به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان _ در این کنفرانس که با حضور پزشکان ، پرستاران ، کارشناسان ، کاردانان پرستاری ، مامایی و بهداشت عمومی شهرستان های گناوه و دیلم برگزار شد در ابتدا دکتر محمد رضا خلج متخصص داخلی شهرستان در خصوص اهمیت بیماری پرفشاری خون توضیح داده و گفتند:با تغییر در شیوه های زندگی ، مصرف غذاهای مناسب و سالم ، افزایش فعالیت بدنی و مصرف نکردن دخانیات ، کنترل وزن و فشارخون بالا می توان حداقل ۸۰% بیماریهای قلبی عروقی ، ۸۰% دیابت نوع II و ۳ / ۱ سرطان ها را کاهش داد.
ایشان همچنین در خصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری ، دسته بندی انواع داروهای کاهنده فشار خون ، موارد منع مصرف و تداخل دارویی و اینکه چه داروهایی متناسب با چه گروهی از بیماران می باشد توضیح دادند.
دکتر خلج عواملی که باعث پیشگیری از افزایش فشار خون می شوند را انجام فعالیت بدنی ، عدم مصرف مواد محرک از جمله غذاهای پرچرب و پر ادویه ، عدم استفاده از الکل و کافئین ، به حداقل رساندن مصرف نمک ، افزایش میزان مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات و … دانسته و بیان داشتند: مهمترین عامل در کاهش فشار خون کاهش وزن می باشد.
در ادامه دکتر بهرامیان مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی در خصوص استانداردسازی اندازه گیری فشارخون توضیح داده و اظهار داشتند : بعضی از پزشکان فشار خون بالا را «قاتل آرام» می نامند، زیرا به آهستگی و با علائم کم یا بدون علامت به قلب، عروق خونی، کلیه و دیگر اعضا آسیب می رساند. در حقیقت حدود نیمی از افرادی که فشار خون بالا دارند، به طور کامل از آن بی خبرند. گاهی اوقات اگر فشار خون به طور غیرمترقبه بالا رود آن را به صورت سردرد، سرگیجه و تاری دید تجربه می کنند. اگر فشار خون بالا باشد پزشک دنبال علائم آسیب به اعضا می گردد. جست وجوی این علائم شامل دیدن ته چشم، گوش دادن به قلب برای آشکار کردن نامنظمی ها، بررسی جریان خون در سرخرگ ها و بررسی شکم برای علائمی مثل بزرگی کلیه است.
ایشان بیان داشتند:براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، فشارخون بالا بعد از دخانیات، به عنوان دومین عامل خطر اصلی مرگ در کشورهای در حال توسعه و سومین عامل خطر اصلی برای بیماری های غیرواگیر معرفی شده است.
WHO ( سازمان بهداشت جهانی )تغییر در سبک زندگی و اندازه گیری مرتب فشارخون را در رأس دستورالعمل برنامه مبارزه با پرفشاری خون اعلام کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر