شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش ۲ برابری کشفیات مواد مخدر در بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:استاندار بوشهر گفت: کشفیات مواد مخدر در این استان طی سال جاری بیش از دو برابر افزایش یافته و این آمار بدون شک نشان دهنده اقدامات مؤثر این پلیس در بوشهر بوده است.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس، مصطفی سالاری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: در موضوع مبارزه با مواد مخدر باید یک نگاه کلان داشته باشیم و تنها دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر در برابر این پدیده شوم مسئولیت ندارند بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تقدیر از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: کشفیات مواد مخدر در این استان طی سال جاری بیش از دو برابر افزایش یافته و این آمار بدون شک نشان دهنده اقدامات مؤثر این پلیس در استان بوشهر بوده است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اگر مردم آرامش روحی داشته باشند قطعا میزان ابتلا افراد آن جامعه به مواد مخدر نیز کاهش پیدا می‌کند.

سالاری اضافه کرد: مسائل امید، آرامش روحی و اشتغال اگر مورد توجه جدی قرار بگیرد در میزان کاهش مبتلا شدن افراد جامعه به مواد مخدر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اهتمام دولت برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهادی که با هدف ترویج فرهنگ عمومی مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند باید مورد حمایت دستگاه‌ها اداری قرار بگیرند.

وی گفت: اگر در موضوع اشتغال یک گام برداشته شود قطعا این گام میزان تاثیرگذاری آن برای کاهش اعتیاد از سوی افراد جامعه دو چندان خواهد بود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن مناطق جنوبی استان بوشهر و بالا بودن آمار اعتیاد افراد شاغل در آن که عمدتا غیر بومی نیز هستند نیاز است از طریق وزارت نفت برای ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد و زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر پیگیری‌های صورت بگیرد تا شاهد کاهش آمار افراد مبتلا به اعتیاد در جنوب استان باشیم.

سالاری ابراز داشت: باید با فرهنگ‌سازی از طریق نهادهای مربوطه به سمتی پیش برویم که اگر مواد مخدر در دسترس افراد جامعه قرار گرفت نیز از مصرف آن خودداری کنند.

وی با تاکید بر حمایت دستگاه‌های اجرایی برای کمک به نهادهای فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: برای تقویت مراکز فعال در زمینه نگه‌داری معتادان باید دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری با آنها داشته باشند و ما نیز با پیگیری در سطح ملی اعتباراتی را برای طرح‌های ارائه شده برای مبارزه با مواد مخدر جذب کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر