شما اینجا هستید

سرخط خبرها » سنددار شدن بیش از ۵۰ درصد از مساجد و حسینیه‌های استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: بیش از ۵۰ درصد از مساجد، حسینیه‌ها و بقای متبرکه استان بوشهر دارای سند مالکیت شده‌اند.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بصیرت عاشورایی روستای فقیه حسنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مساجد، حسینیه‌ها و بقای متبرکه استان بوشهر دارای سند مالکیت شده‌اند، اظهار داشت: برای ۵۰ درصد دیگر نیز درخواست سند داده شده و در مراحل مختلف ثبتی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از لحاظ مساجد، حسینیه و تکایا یکی از استان‌های غنی کشور است، گفت: ۱۲۰۰ مسجد و ۸۰۰ حسینیه، زینبیه، تکیه وقفی برای نماز و آیین‌های عزاداری وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: پراکندگی آنها باعث شده در برخی از جاها کمبودهایی در زمینه حسینیه و مسجد وجود داشته باشد امیدواریم خیرین متدین استان این کمبودها را جبران کنند.

وی افزود: اقدامی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که پس از تصویب آن توسط وکلای ملت مسجد سازی به صورت نهادینه در خواهد آمد که پس از تصویب این قانون مساجد می‌توانند از خدمات دولتی برخوردار شوند.

محمدیان اضافه کرد: طبق نقشه راهبردی استان طبق بخشنامه‌ها پس از سنجیده شدن فاصله‌ها و جمعیت اجازه ساخت مساجد خواهیم داد و کسی که قصد دارد شخصا اقدام به احداث مسجد کند هیچ ممانعتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط استان بوشهر کمبود مساجد بین راهی برای مسافرین احساس می‌شود هرچند مساجدی وجود دارد اما این‌ها جوابگو نیستند که پس از تصویب قانون اخیر در مجلس شورای اسلامی توسط اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عملیاتی خواهد شد.

محمدیان با بیان اینکه اماکن مذهبی مظلوم هستند، گفت: بودجه‌هایی در زمینه مساجد و اماکن مذهبی می‌آید هر وقت هم کمبودی می‌شود نخستین جایی که از بودجه‌های آنها زده می‌شود بودجه‌های مساجد است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر