شما اینجا هستید

اخبار » المپین ها را دریابید.

المپین ها را دریابید.
محمد مظفری
صدای بندر: دو جوان ورزشکار گناوه ای یک بار دیگر با کسب افتخاری دیگر در مسابقات دو میدانی کم بینایان جهان در فرانسه ، سهمیه شرکت در مسابقات پاراالمپیک پاریس کسب کردند.
در جریان رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در فرانسه، امیر خسروانی در ماده پرش طول کلاس T۱۲ رکورد ۷.۲۶ متر را در پرش دوم خود ثبت کرد و در نهایت به مدال نقره جهان دست یافت.خسروانی با این پرش و ایستادن در رده دوم مسابقات قهرمانی جهان موفق شد سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ را کسب کند. همچنین سجاد نیک پرست دیگر ورزشکار کم بینای گناوه ای نیز در پرتاب کلاس اف ۱۲ با رکورد ۵۹متر ۶۹ سانتیمتر با کسب مقام چهارم مسابقات موفق به سهمیه پارا المپیک فرانسه شد.
خسروانی و نیک پرست که پیش از این در مسابقات پاراالمیک لندن، ریو و توکیو مدال های طلا و نقره را برای کشورمان کسب کرده اند، از امیدهای اصلی کاروان پارالمپیک ایران برای کسب مدال این مسابقات می باشند.
تا المپیک پاریس حدود یک سال دیگر باقی است و برای موفقیت این دو جوان ورزشکار استان یقینا باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد. ولی آنچه در این سالها بیش از همه حواس دو ورزشکار گناوه ای را مشغول کرده است. عدم درآمد ثابت این دو قهرمان المپیک به علت نداشتن شغل است، مهمی که بارها این دو ورزشکار آن را مطرح کرده اند. و البته از سوی مسولین امر اتفاقی نیفتاده است.
نیاز مبرم این دو قهرمان برای موفقیت مجدد در بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا، آرامش روحی و ذهنی در کنار انجام تمریناتشان است. و البته که در نبود یک درآمد ثابت و شغل دائمی هرگز آنها این آرامش را تجربه نخواهند کرد.پس کمترین انتظار مردم، جامعه ورزشی و افکار عمومی، انجام تکالیف اجتماعی ، ورزشی و حمایتی مسولین نسبت به این دو ورزشکار عزیز و الپمین های جوان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر