شما اینجا هستید

اخبار » بسکتبالیست های گناوه ای سالن تمرین ندارند!

بسکتبالیست های گناوه ای سالن تمرین ندارند!
محمد مظفری
صدای بندر: جمعه سوم آذرماه در سالن چند منظوره حوادث مجموعه شهید سراجی گناوه قرار است بازی های لیگ نوجوانان بسکتبال برگزار شود. ساعت ۵عصر است که وارد سالن می شوم ، اصلا باورم نمی شود این همه تماشاگر برای دو بازی بسکتبال در رده نوجوانان، از کودک چهارساله در بین تماشاگران هست تا مادربزرگ ۷۰ ساله، دو بازی قرار است برگزار شود بین دو تیم بوشهری و گناوه ای ، تماشاگران سالن را روی سرشان گذاشته اند ، یک لحظه آرام و قرار ندارند. گوشه ای می نشینم و لحظاتی محو هنرنمایی بسکتبالیست های زیر پانزده سال می شوم ، کیفی بازی بالاست و تماشاگر هم این را درک می کند و حسابی همپای بازیکنان برای هیجان بازی تلاش می کند. سکوهای کوچک سالن پرشده اند و جا برای همه نیست.

درگوشه ای دیگر تعدادی از پیشکسوتان بسکتبال گناوه نشسته اند ، سراغشان می روم، سعید شاهزری بیش از ۳۵ سال است به ورزش بسکتبال گناوه خدمت می کند. الان هم با نونهالان و نوجوانان گناوه در استان می درخشد. او می گوید گناوه پر از استعداد است ، باید به این استعدادها توجه شود. شاهزری می گوید ما بادست خالی و با حمایت خانواده ها و افرادی که دوست دار ورزش هستند داریم تیم داری می کنیم، شاهزری می گوید سال گذشته یکی دو تا از شاگردانش به اردوی تیم ملی نونهالان دعوت شده اند.
موسایی از دیگر دلسوزان بسکتبال گناوه است که در رده نونهالان و نوجوانان تیم داری می کند. او می گوید گناوه پر از استعداد است ولی ما سالنی برای تمرین نداریم، او می گوید تیم ما با حمایت تعدادی از بازاریان در بازی ها شرکت کرده و در صورت حمایت تعداد زیادی از این بسکتبالیست ها می توانند به تیم ملی برسند.

رضا سعد زاده در حال حاضر رییس هیئت بسکتبال گناوه است و از قدیمی های این رشته در شهرستان، می پرسم چرا بازی را جای بزرگتری نگذاشتید؟ نفس عمیقی می کشد و آهی سرد! انگار سالها منتظر این سوال بوده تا سفره دلش را باز کند. سعد زاده گلایه بسیار دارد. او می گوید: ما سالن بسکتبال در گناوه نداریم و در بسیاری مواقع شرمنده علاقمندان بسکتبال می شویم. او می گوید: در سالهای گذشته فقط یک تیم بسکتبال داشت و یک سال می توانست تا حدودی از پس تمرینات و مسابقات بر بیاید. ولی در حال حاضر سه تیم آقایان و دو دوتیم خانم ها در گناوه فعالیت می کنند.
رییس هیئت بسکتبال گناوه نبود سالن را باعث درگیری و دلخوری تیم های گناوه ای از هم می داند و می گوید نبود ساعت تمرین در سالن های شهر باعث شده خیلی تیم ها نتوانند تمرین کنند و بعضا مجبورند از تعداد ورزشکارانشان کم کنند.
این پیشکسوت بسکتبال گناوه می گوید: شهرستان گناوه به عنوان یک شهر ستان مهم استان و جنوب ایران با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت باید خانه بسکتیال داشته باشد. و اگر دولت نمی تواند خودش سالن بسازد به ما زمین بدهد تا خودمان با کمک های مردمی بسازیم.
وی می گوید: پارسال نونهالان گناوه قهرمان استان شد و این باعث شده تعداد زیادی ورزشکار نونهال به تیم های پایه در گناوه مراجعه کنند ولی تیم ها به علت نبود سالن تمرین عملا عذر آنها را می خواهند.
وی معتقد است اگر در گناوه خانه بسکتبال احداث شود تعداد زیادی از استعداد های گناوه ای این رشته به تیم ملی راه پیدا خواهند کرد.
البته وضعیت تیم های بزرگسال نیز در گناوه به همین صورت است و تیم ها محل مناسبی برای تمرین ندارند.
اهالی بسکتبال گناوه منتظر احداث یک سالن تخصصی برای بسکتبال هستند. اتفاقی که حق آنهاست. آنها می گوید چرا ما نباید خانه بسکتبال داشته باشیم؟!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر