شما اینجا هستید

سرخط خبرها » گناوه،شهر بدون شهردار/ گزینه دوم شورای شهر هم پذیرفته نشد!
گروه : سرخط خبرها

گناوه شهر بدون شهردار
محمد مظفری
خبر بندر: آنطور که از شواهد و قرائن پیداست برای دومین بار شهردار منتخب شورای شهر گناوه از سوی استانداری بوشهر رد شد است، اتفاق ناخوشایندی که حتما ضربات جبران ناپذیری را به توسعه بندر تجاری و گردشگری گناوه وارد می کند.
اردیبهشت امسال بود که شهردار بندر گناوه به علت مشکلات و اختلاف با اعضای شورای شهر و تقاضای استیضاخ برکنار شد و از آن روز به بعد شهرداری گناوه با حکم سرپرستی توسط یکی از پرسنل شهرداری اداره می شود.
شورای شهر بندر مهم گناوه در ابتدا یکی از شهرداران سابق گناوه که سابقه معاونت مدیرکلی یکی از سامان های مهم استان را هم داشته، برای تصدی پست شهرداری به استانداری معرفی نمود که پس از گذشت چند ماه معطلی ،استانداری صلاحیت وی را تایید ننمود. پس از چندی شورای شهر گناوه به اتفاق آراء یکی دیگر از نیروهای جوان متخصص در حوزه عمرانی با سابقه کار عمرانی در یکی از ادارات کل استان بوشهر را، برای شهرداری گناوه به استانداری معرفی نمود که گفته می شود این پیشنهاد نیز پس از چند ماه انتظار از سوی استانداری تایید نشده تا شهر گناوه بیش از نیمی از سال را بدون شهردار باشد.
اگر چه طی این مدت با زحمات سرپرست فعلی شهرداری گناوه و پرسنل آن، مدیریت شهری گناوه به خوبی اداره شده ، ولی متاسفانه نبود شهردار و بلاتکلیفی شهرداری گناوه، عملا ضربات جبران ناپذیری به مدیریت شهری گناوه وارد آورده است.
در این بین آنچه موجب طرح سوالات متعدد از مسولین استانداری بوشهر توسط افکار عمومی فراهم آورده این است، که وقتی شورای شهر گناوه با اکثریت آرا فردی را جهت شهرداری انتخاب می کند چرا با انتخاب شورا مخالفت می شود؟ شاید گفته شود که این افراد صلاحیت تصدی شهرداری را نداشته باشند که باز این سوال مطرح است که چگونه این افراد پیش این به عنوان شهردار فعالیت داشته و یادر حوزه های دیگر مدیریتی حضور داشته اند؟ و باز سوال دیگری که از مسولین استانی مطرح است این است که اگر فرد منتخب شورا برای شهرداری مورد تایید شما نیست چرا برای دادن تاییدیه و یا رد صلاحیت اینقدر زمان تلف می کنید؟ چرا در همان هفته های اول تکلیف شخص معرفی شده و شهرداری و البته شهروندان را مشخص نمی کنید؟ چرا بعد از گذشت چند ماه از انتخاب شورا باید حالا خبر عدم تایید شهردار را بدهید؟
و فرجام کلام اینکه با این شرایط مسولیت عقب ماندن فعالیت های توسعه ای شهر گناوه دراین هفت ماه با کیست؟ چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر