شما اینجا هستید

اخبار » اعتراضات در گناوه ادامه دارد/ چه کسی به مردم پاسخ شفاف می دهد؟

اعتراضات در گناوه ادامه دارد/ چه کسی به مردم پاسخ شفاف می دهد؟

صدای بندر: برای چندمین بارپیاپی طی هفته های گذشته ، بخشی از بازار تجاری گناوه، به نشانه اعتراض به محدودیت های ایجاد شده برای داد وستد لنجداران استان بوشهر و حذف قانون کالای همراه ملوان، تعطیل گردید. صبح روز دوشنبه ۱۳ آذر تعداد زیادی از بازاریان، لنجداران و بازرگانان گناوه ای با حضور در مقابل فرمانداری گناوه خواستار اقدام فوری مسولین استان برای احقاق حق ملوانان، لنجداران ، بازاریان و بازرگانان شدند. آنها با پهن کردن سفره های خالی روبروی فرمانداری گناوه، حذف قانون کالای همراه ملوان و محدودیت های ایجاد شده برای آنها را باعث بیکاری بسیاری از جوانان این استان عنوان کردند.
دولت در حالی بر اجرای محدویت و حذف قانون کالای همراه ملوان اصرار دارد که بسیاری از بزرگان، نخبگان، ورزشکاران ، هنرمندان، روزنامه نگاران و اقشار دیگر مردم استان بوشهر از جمله روحانیون، و حتی ائمه جمعه استان ، در کنار قشر شریف ملوانان ، لنجداران و تجار، خواستار توجه به خواسته مردم هستند.
ولی معلوم نیست در حالی که آقای رییسی رییس جمهور محترم در روزهای انتخابات در فیلم های تبلیغاتی اش ، خود را مدافع مردم در بحث ته لنجی معرفی می کند، چرا بعد از گذشت یک سال از نشستن ایشان بر کرسی ریاست جمهوری ،دولت او لایحه حذف ته لنجی را به مجلس ارائه نموده و حالا کمیسیون قاچاق و کالا در وزارت کشور نیز اینگونه عرصه را بر مرزنشینان استان بوشهر تنگ نموده و به شدت بر محدود نمودن فعالیت بازرگانان استان بوشهر در مبادلاتشان با کشورهای همسایه اصراردارند.
این در حالیست که مسولین محترم دولت خود بهتر می دانند که در نبود زیر ساخت های صنعتی ، اقتصادی وکشاورزی و عدم استقرار شرکت های مرتبط با آنها در شهرستان گناوه، عمده اشتغال مردم شهرستان گناوه بر پایه دریا بنا شده و یقینا ایجاد محدودیت در تجارت دریایی نتیجه ای جز بیکاری، فقر مردم، رشد آسیب های اجتماعی وگسترش جرم در پی نخواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر