شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دکل‌های مخابراتی در مدارس جمع می‌شوند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با اشاره به کمبود ۱۱۰ نیروی انسانی در بوشهر گفت: با توجه به خطرات دکل‌های مخابراتی برای دانش‌آموزان، متعهد می‌شوم تا اول مهرماه هیچ دلک مخابراتی در مدارس نصب نشود.

به گزارش صدای بندربه ننقل از خبرگزاری فارس ، اصغر حصیری صبح امروز در نشستی خبری با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش استان بوشهر، در ارتباط با چهار برنامه کلیدی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاه‌ها، عملیاتی کردن بودجه مدارس و توسعه مشارکت‌ها و تمرکز زدایی برنامه‌های کلیدی آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: حلقه وصل نظام، دولت و مردم، آموزش و پرورش یا مدارس هستند و مطمئن‌ترین و سالم‌ترین حلقه نیز آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: ساماندهی نیروهای انسانی جز اولویت‌های وزیر آموزش و پرورش است و در همین ارتباط در استان بوشهر طرح پروژه مهر برای ساماندهی نیروهای انسانی را آغاز کردیم و در دو هزار و ۱۸۵ مدرسه و هشت هزار و ۶۰۰ کلاس درس این ساماندهی انجام شده است.

سال ۹۳ استخدام نداریم

حصیری بیان داشت: با وجود اینکه کمبود نیروی انسانی به چشم می‌خورد، اما در سال جاری استخدامی نداریم و باید با کارآمد کردن نیروهای موجود خدمات آموزشی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش کم داریم، اضافه کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است چرا که آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست مسئولیت تعلیم و تربیت را به دوش بکشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دست آموزش و پرورش به سوی مردم دراز است تا این بار سنگین مسئولیت را با هم به دوش بکشیم و تنها به مشارکت مالی نیاز نداریم بلکه به دنبال مشارکت معنوی و فکری هم هستیم.

حصیری گفت: در مدارس تلاش می‌کنیم با برنامه‌های مختلف، دانش‌آموزان فضای گفت‌وگو و نقد و تحمل یکدیگر را تمرین کنند.

بسته حمایتی مدارس غیردولتی ابلاغ شده است

وی ادامه داد: در زمینه توسعه مشارکت‌های مردمی، بسته حمایتی مدارس غیردولتی ابلاغ شده و بر این اساس متقاضیان برای حل مشکلات کمبود نیروی انسانی در آموزش و پروش می‌توانند در قالب این طرح اقدام کنند و تا قبل از ۲۰ روز مجوز لازم را صادر می‌کنیم به شرط اینکه متقاضی مذکور، فضا و نیروی کافی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بر تقویت مدیریت آموزشگاهی تاکید کرد و افزود: هرم قدرت در آموزش و پرورش باید وارونه شود یعنی مدیر مدرسه وزیر آموزش و پرورش است چون کار تعلیم و تربیت در مدرسه انجام می‌شود.

حصیری با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: وقتی سکان اداره کل آموزش و پرورش را به دست گرفتم ۵۷ میلیارد تومان بدهی داشتیم و از نظر رتبه کنکور هم در وضعیت بسیار بدی بودیم، اما اکنون میزان بدهی‌ها به ۲۰ میلیارد تومان رسیده و شاهد رضایتمندی بین همکاران در مورد پرداخت مطالبات هستیم.

آغاز تحصیل ۱۹۹۰۰ کلاس اولی در استان بوشهر

وی در ارتباط با آغاز سال تحصیلی جدید در بوشهر هم عنوان کرد: امسال ۱۹ هزار و ۹۰۰ کلاس اولی راهی کلاس‌های درس می‌شوند و از رسانه‌ها انتظار داریم در آیین بازگشایی فصل مهربانی و تحصیل در کنار ما باشند.

این مسئول بیان داشت: امسال حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر راهی کلاس‌های درس می‌شوند و تاکنون نیز ۸۸ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کردند و احتمال افزایش این تعداد هم وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: دو هزار و ۱۸۰ کلاس درس در مناطق ۱۷گانه آموزش و پرورش استان بوشهر برای اول مهر آماده است.

وی یادآور شد: امسال در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر طرح تقویت بنیه علمی دانش‌‌آموزان مطرح شده و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

حصیری افزود: استان بوشهر باید قطب علمی قلمداد شود و اگر در این استان پیوست‌های فرهنگی شرکت‌های مستقر اعمال و ماده ۱۷۱ قانون مالیات‌های مستقیم اجرا شود هیچ نیازی به کمک‌های دولتی نخواهیم داشت.

مدیران مدارس موظفند موقع ثبت‌نام وجهی دریافت نکنند

این مسئول در ارتباط با دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: ما مدیران مدارس را موظف کردیم در زمان ثبت‌نام وجهی را از دانش‌آموزان دریافت نکنند اما اگر ولی دانش‌آموزی قصد کمک مالی به مدرسه را داشت مشکلی نیست و آماده دریافت وجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: از اولیا دانش‌آموزان انتظار داریم پس از پرداخت وجه کمک به مدارس، بر هزینه‌کرد این کمک ملی نیز نظارت جدی داشته باشند.

دکل‌های مخابراتی در مدارس جمع‌ می‌شوند

حصیری در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نصب دکل مخابراتی در مدارس و خطراتی که ارتعاشات این دکل‌ها برای دانش‌آموزان دارد، گفت: اکنون ۱۰ مدرسه دکل مخابراتی روی آن نصب است و متعهد می‌شوم تا اول مهر تمام دکل‌های مخابراتی در مدارس جمع شود.

وی در ادامه یادآور شد: هماهنگی لازم با نهادهای مرتبط از جمله دادگستری برای انجام این کار صورت گرفته است.

مدارس در انتخاب رنگ لباس دانش‌آموزان محدودیت ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: مدارس در انتخاب رنگ لباس دانش‌آموزان آزاد هستند و محدودیتی ندارند اما باید با همکاری مشاوران آموزش و پرورش نسبت به انتخاب رنگ لباس اقدام کنند.

حصیری تصریح کرد: برای موضوع ایاب و ذهاب نیز انجمن اولیا و مربیان با کمک نیروی انتظامی بر انتخاب و فعالیت سرویس‌های ایاب و ذهاب نظارت جدی خواهند داشت.

تصویب بودجه ۸٫۶ میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش استان بوشهر

وی گفت: از استاندار و معاونان ایشان برای تصویب بودجه ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی آموزش و پرورش تشکر می‌کنم در حالی که این رقم در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز داشت: ۹۰ درصد مدارس بوشهر دوشیفته هستند و امیدواریم فضای نامطلوب مدارس دوشیفته حذف و تمام مدارس تک شیفته شوند.

این مسئول متذکر شد: از اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان بوشهر راضی هستیم و اکنون بیش از ۳۵ درصد کلاس‌ها در استان بوشهر هوشمند هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر