شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آخرین جکت طرح های جدید پارس جنوبی به آب‌های خلیج فارس رفت
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: سرپرست طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: آخرین جکت طرح های جدید پارس جنوبی به آبهای خلیج فارس رفت.
به گزارش صدای بندر، پیام معتمد عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت و توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی اظهار داشت: جکت چهارم این فاز امروز بارگیری شده است و پس از مهار بندی ظرف چند روز آینده به سمت موقعیت مورد نظر منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به وزن یک هزار و ۹۹۵ تنی این سازه دریایی، اضافه کرد: جکت چهارم طرح گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی دارای ۷۲ متر ارتفاع است که در جزیره صدرا و با تلاش متخصصان داخلی این شرکت ساخته شده است.

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی اضافه کرد: این جکت امروز بر روی شناور مخصوص حمل این سازه‌های سنگین بارگیری شده است و تا پنج روز آینده مهاربندی خواهد شد و آماده ارسال می‌شود.

نصب سه جکت طرح توسعه فاز ۱۳

وی با اشاره به نصب سه جکت طرح توسعه فاز ۱۳ در موقعیت های A ،‌B و D، تصریح کرد: عملیات حفاری با اختصاص سه دکل پیشرفته در سه موقعیت مطابق با برنامه ادامه دارد.

معتمد از پایان عملیات حفاری در موقعیت A در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: طرح توسعه فاز ۱۳ براساس حفاری ۳۸ حلقه چاه تولیدی طراحی شده است.

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی تاکید کرد: دکل CPOE9 به منظور ادامه عملیات بدون وقفه حفاری دریایی به زودی برای حفاری ۱۱ حلقه چاه باقیمانده روی جکت چهارم فاز ۱۳ مستقر می‌شود.

منبع:خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر