شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دست و پا زدن‌های دشمن برای تضعیف سپاه/۷۵ روز مقاومت جانانه جوانان در عملیات والفجر ۸
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: دشمن برای تضعیف سپاه در حال دست و پا زدن است.
به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس، فتح‌الله جمیری ظهر امروز در همایشی به‌ مناسبت سالگرد عملیات والفجر‌ ۸ که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران اسلام در تاریخ انقلاب مقاطع افتخارآمیزی داشته که عملیات والفجر ۸ یکی از این مقاطع پرافتخار است.

وی با تأکید بر اینکه ما پاسداران باید بر پاسداری خود توجه ویژه داشته باشیم، ادامه داد: زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پاسداران در طول عمر بابرکت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر همگان روشن بوده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موضوعی است که پاسداران، جوانان و نوجوانان این مرزوبوم باید به آن توجه ویژه کرده و در این زمینه مطالعات عمیقی داشته باشند.

جمیری با اشاره به‌ اینکه برخی تلاش می‌کنند به جوانان ما اطلاعات غلط بدهند و انقلاب و تفکرات ملت را به سمت و سویی که جوانان اطلاعات دقیقی ندارند، بکشانند، تصریح کرد: دست‌های ناپاک و افراد مزدور، بیگانه و ناآگاهی دنبال این هستند که انقلاب اسلامی را به هر نحوی زیرسئوال برده و رژیم فاسد پهلوی را بهتر معرفی کنند.

وی عنوان کرد: این موضوع مهمی است که جوانان، نوجوانان، پاسداران و مردم ما بدانند که در ایام رژیم شاهنشاهی چه اتفاقات، خیانت‌ها، جنایت‌ها و شکنجه‌هایی صورت گرفته و در این زمینه باید مطالعه عمیق داشته باشند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم در زیر شکنجه‌های شاهنشاهی مظلومانه شهید شدند، متذکر شد: در زمان طاغوت کسانی که قرآن و نهج‌البلاغه می‌خواندند و با محتویات این مجموعه‌های الهی آشنا بودند آنها را شکنجه می‌دادند و به شهادت می‌رساندند.

جمیری اضافه کرد: در زمان طاغوت سرهنگ نیروی هوایی ما باید به پایین‌ترین درجه نظامی آمریکایی احترام می‌گذاشت، اما در حال حاضر نیروی هوایی ما با افتخار و قدرت تمام نیروهای بیگانه را کیلومترها از مرزهای ایران اسلامی دور رانده است.

وی با تأکید بر اینکه باید تاریخ گذشته ایران را خوب بدانیم و در این زمینه مطالعه کنیم، تأکید کرد: عملکرد رژیم فاسد و منحوس شاهنشاهی را باید به‌ طور دقیق معرفی کرده و نگذاریم عده‌ای این رژیم را به مردم وارونه نشان دهند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با بیان اینکه رژیم فاسد شاهنشاهی در خفا بهایی بود، تشریح کرد: انگلیس همان طور که توانسته بود وهابیت را در عربستان روی‌ کار بیاورد، عین آن حکومت در عربستان، بهائیت را در ایران روی کار آورد که در ایران با هوشیاری علما و روحانیون این کار صورت نگرفت.

جمیری با اشاره به‌ اینکه اولین حرکت مردم بوشهر علیه شاه همزمان با چهلم مردم قم بود، تصریح کرد: تشکیل سپاه و اداره دفاع مقدس به دوش کسانی بود که انقلاب کردند.
وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان علیه ایران و از مقاطع حساس انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس بود که توسط جوانان ۱۸ و ۲۰ ساله اداره شد و امروز هم کارهای مهم و حساس نظام دست آنهاست، چراکه همین جوانان هستند که می‌توانند در همه صحنه‌ها مؤثر باشند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با بیان اینکه در عملیات والفجر‌ هشت دشمن غافلگیر شد و فکر نمی‌کرد از چنین موضعی ضربه بخورد، بیان کرد: آنچه که باعث شد ما از اروند بگذریم توکل به خدا، همت و تلاش خستگی‌ناپذیر جوانان برومند ایران اسلامی و توسل به حضرت فاطمه‌ زهرا(س) بود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به‌ اینکه در عملیات والفجر‌ هشت نیروهای ما بر منطقه اشراف بودند، عنوان کرد: با بررسی‌های دقیق و لشکرهای قوی کار بسیار دقیق صورت گرفت و به همین دلیل بود که عملیات والفجر‌ هشت موازنه جنگ تحمیلی را به‌ کلی عوض کرد.

این مسئول به حضور موفق نیروی ترابری بوشهر در این عملیات اشاره کرد و ادامه داد: رزیم بعثی عراق با پشتیبانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و کمک تجهیزاتی وارد این عملیات شد، اما جوانان ما ۷۵ شبانه‌روز با طراحی عملیاتی بسیار دقیق در مقابل ماشین جنگ عراق بلکه تمام دنیا مقاومت کردند و مردانه جنگیدند.

جمیری توضیح داد: اطلاعات دشمن در مورد مسائل نظامی ما خیلی کم است، چراکه اگر ذره‌ای احتمال غلبه بر ما را داشتند تا به حال ما را مورد هجوم نظامی قرار می‌دادند.

وی به تعداد تجهیزات و نفرات دشمن در مقابل نیروهای ایران اسلامی در این عملیات اشاره و تصریح کرد: دشمن در این عملیات با توجه به‌ اینکه تجهیزات و نفرات زیادی برای شکست ما به کار برده بود، اما توان مقابله با سپاه، بسیج و هوانیروز نداشت و موفقیت بزرگی برای ما کسب شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: غلبه دشمنان و استکبار جهانی بر ما از طریق نظامی غیر‌ممکن است؛ به همین دلیل آنها شکل دشمنی و تهاجمات خود را برای مقابله با نظام تغییر داده‌اند.

جمیری افزود: دشمنان با کمک و هم‌نوایی برخی از منافقان داخلی علیه نظام ایران اسلامی تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته‌اند که جوانان و تمام مردم ایران باید از این جهت هوشیار و بصیر باشند.

وی با تأکید بر اینکه ما با افتخار در عراق حرکت می‌کنیم و به حرکت خود ادامه می‌دهیم، بیان داشت: با نگاهی کوتاه به اوضاع عراق می‌بینیم که تصاویر امام(ره)، مقام معظم رهبری، سرداران و فرماندهان سپاه در این کشور بیش از دیگر شخصیت‌های جهانی به چشم می‌خورد و این نشان از عظمت و تأثیرگذاری نظام ما و سپاه است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به‌ اینکه ما از آن مراحل دفاع جانانه گذشته‌ایم، باید اینها را هم داشته باشیم و به خوبی از آنها پاسداری کنیم و هوشیار باشیم که جوانان و نوجوانان فریب تبلیغات سوء دشمنان را نخورند.

جمیری خاطرنشان کرد: پاسداران و نیروهای ارزشی با حضور خود در مدارس و در جمع جوانان، بمباران‌ها، خمپاره‌ها، تخریب و تیرهای بی‌صدای دشمن را خنثی می‌کنند.

وی گفت: در مقطع حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم و دشمنان با همه دانسته‌های خود ایستاده و می‌خواهند سپاه مقتدر را تضعیف کنند و برای این کار دشمن به شدت در حال دست و پا زدن است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) به مؤلفه‌های پیروزی‌های ملت ایران در مقاطع مختلف پرداخت و افزود: قدرت سپاه، مردم و نیروهای متدین در سایه ولایت فقیه در عملیات‌ها و فتنه‌ها از مؤلفه‌های اصلی ما در رسیدن به پیروزی‌هاست و باید هوشیار باشیم، چراکه دشمن درصدد تضعیف اینهاست و اگر هوشیار و با بصیرت باشیم باز هم پیروزیم و این نوید از قرآن است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر