شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۸۰ هزار خانوار عشایر در کانون‌های عشایری اسکان یافتند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر – رئیس سازمان عشایر کشور گفت: ۸۰ هزار خانوار در کانون‌های عشایری اسکان یافتند.
به گزارش صدای بندر، کرمعلی قندالی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: دو درصد از جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر در سطح کشور داریم و ۵۹ درصد از عرصه کشور در قلمرو عشایر است.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از دام سبک کشور در دست عشایر است، افزود: عشایر در حدود ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند و در تولید فرآورده‌های دامی و لبنی نقش بسیار مهمی دارند.

رئیس سازمان عشایر کشور همچنین از تولید ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر خبر داد و اضافه کرد: به منظور بهبود وضعیت اسکان عشایر، کانون‌های عشایری ایجاد شده است که ۸۰ هزار خانوار عشایری در این کانون‌ها زندگی می‌کنند.

راه‌اندازی ۲۸۵ تشکل عشایری

وی در ادامه بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات عشایر تاکید کرد و بیان داشت: خشکسالی باعث بروز مشکلاتی برای عشایر در نقاط مختلف کشور شده است و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تامین علوفه جو دام عشایر مصوب شده که ۷۷ میلیارد ریال آن تاکنون پرداخت شده است.

قندالی از تخصیص کمک‌های بلاعوض به عشایر خبر داد و اضافه کرد: به منظور رفع مشکلات عشایر، ۱۷۰ هزار تن علوفه تامین شده که توسط تشکل‌های امور عشایری توزیع می‌شود.

وی همچنین از تشکیل ۲۸۵ تشکل عشایری برای ارائه خدمات به عشایر خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکلات و تامین مایحتاج عشایر تاکنون کمک‌های خوبی صورت گرفته است و در تلاش برای ارائه مستمر خدمات به عشایر هستیم.
منبع : خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر