شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مسابقات «ACM» رتبه دوم را کسب کرد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندرـ دبیر برگزاری مسابقات برنامه نویسی ACM در بوشهر گفت: مسابقات برنامه نویسی کامپیوتر ACM به میزبانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار و این دانشگاه موفق به کسب رتبه دوم این سری از مسابقات شد.
محمد ملک زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: مسابقات ACM، به میزبانی دانشگاه خلیج فارس و با همکاری پژوهشکده ICT و بنیاد نخبگان به مدت دو روز در بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: روز نخست این مسابقات، با برگزاری کارگاه آموزشی و با حضور دکتر یاسر منصوری و مهتدی حسن پور، به عنوان مهمانان افتخاری و از برنامه نویسان ماهر نرم افزار کامپیوتر به مدت دو ساعت آغاز شد و در روز دوم مسابقات، ۲۵ گروه ۲ و سه نفره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر برگزاری مسابقات برنامه نویسی ACM در بوشهر بیان کرد: دانشگاه امیرکبیر تهران، دانشگاه خلیج فارس بوشهر دانشگاه فسا و دانشکده جم، به ترتیب رتبه نخست تا چهارم این سری از مسابقات را به خود اختصاص دادند که با اهدای جوایز نقدی از آنان تقدیر شد.

ملک زاده عنوان داشت: این مسابقات برای سومین سال پیاپی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد و اساتید نرم افزار کامپیوتر به نام های سالمی، طلعتیان رستمی و ملک زاده، اعضای هیات داوران بودند.
وی در توضیح ACM گفت: مسابقات برنامه نویسی که در آن تیم هایی سه نفره در زمانی مشخص به حل تعدادی سوال محاسباتی و الگوریتمی مشخص می پردازند تحت عنوانACM مطرح هستند.

دبیر برگزاری مسابقات برنامه نویسی ACM در بوشهر اظهار داشت: بر خلاف مسابقات المپیاد کامپیوترکه در آن، هدف، تنها استفاده از مزیت های پیروزی است و در صورت باخت در آن، جز اندکی علم خاص حاصل دیگری ندارد اما در برنامه نویسیACM ، هدف، خود مسابقات است و نه پیروزی در آن؛ به این معنا که در مسابقات ACM بر خلاف مسابقات المپیاد کامپیوتر باید از خود مسابقات، کد زدن و فکری که پشت این کدها وجود دارد، لذت برد.
منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر