شما اینجا هستید

سرخط خبرها » شاخص‌های امنیت غذایی در استان بوشهر مطلوب نیست
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شاخص‌های امنیت غذایی در استان بوشهر مطلوب نیست.
به گزارش صدای بندر، علیرضا رئیسی صبح دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر اظهار داشت: امنیت غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید تلاش کنیم تا به شاخص‌های مطلوب در زمینه امنیت غذایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه شاخص‌های امنیت غذایی در استان بوشهر مطلوب نیست، اضافه کرد: سند امنیت غذایی استان بوشهر تدوین شده است و هفت کارگروه برای دستیابی به اهداف این سند تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یکی از شاخص‌های مهم در زمینه امنیت غذایی را وضعیت آب آشامیدنی دانست و افزود: استان بوشهر در زمینه برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی وضعیت مطلوبی دارد و بیش از ۹۹ درصد مردم به آب مطلوب دسترسی دارند.

وی بر لزوم استفاده از راهکارهای تخصصی برای دست‌یابی به امنیت مطلوب غذایی تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت مناسبی را در زمینه برخی شاخص‌ها از جمله آب‌های زیرزمینی، بارندگی و دسترسی به غذا در استان بوشهر شاهد نیستیم.

رئیسی با اشاره به اهمیت بسیار بالای سلامت غذا و در دسترس بودن آن، اضافه کرد: در استان بوشهر قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید بالا است و این موضوع یکی از شاخص‌های نامطلوب در امنیت غذایی است.

وی ارائه آموزش‌های مناسب را گامی بسیار مهم در بهبود وضعیت شاخص‌های امنیت غذایی دانست و تاکید کرد: باید نظارت مناسبی نیز بر مجموعه‌های نهیه و تولید غذا صورت بگیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر