شما اینجا هستید

سرخط خبرها » لزوم نوسازی شبکه‌های آبرسانی دشتی/ مردم بهینه مصرف کنند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- فرماندار شهرستان دشتی بر ضرورت نوسازی شبکه های آب شهری این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشلات آب و فاضلاب شهرستان دشتی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ هزار مشترک آب در شهرهای دشتی وجود دارد که ۶۵ درصد آب به گفته مدیر آب و فاضلاب دشتی توسط خط کوثر تامین می شود.

وی افزود: ورودی آب شهر خورموج از خط کوثر روزانه هفت‌هزار متر مکعب است که این ورودی برای شهر خورموج کافی نیست و با توجه به فصل گرما باید به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.

مهرجو با اشاره به اینکه مصرف آب روزانه شهرستان ۱۳متر مکعب است، تصریح کرد: بخشی از آب‌های موجود به‌دلیل فرسوده بودن شبکه‌های آب به هدر می‌رود که ضرورت دارد این شبکه‌ها نوسازی شود.

وی همچنین از مردم خواست با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بارش کم باران، در مصرف آب صرفه جویی کنند و بهینه مصرف کنند تا در فصل تابستان با مشکل روبرو نشویم.

فرماندار شهرستان دشتی ادامه داد: در حال حاضر آب شهرستان علاوه بر خط کوثر توسط ۱۴ حلقه چاه تامین می‌شود که نیاز است این چاه‌ها احیا شود.

مهرجو از اختصاص ۱۶ میلیارد ریال به پروژه های آب شهری شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات برای مخزن پنج‌هزار مترمکعبی کاکی، نوسازی شبکه آب شهرستان و احداث خط انتقال پمپاژ مخزن خورموج هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداران نیز در جدا سازی آب فضای سبز و شرب اهتمام ویژه داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر