شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » شهر خلاق در استان بوشهر ایجاد می‌شود

صدای بندر- استاندار بوشهر گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از شرکت‎های دانش‎بنیان شهر خلاق در مساحت ۵۴ هکتار در شهر بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در نشست بررسی استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر در منطقه ویژه علم و فناوری با بیان اینکه این استان از قابلیت‎های بالایی در حوزه‎های گوناگون داراست اظهار داشت: استان بوشهر علاوه بر داشتن شرائط خاص درحوزه انرژی گاز و محصولات پتروشیمی از ظرفیت بالای خلیج فارس بهره‎مند است که زمینه مناسبی را برای اجرای طرح‌های مبتنی بر فناوری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه از زنجیره پایین دستی صنایع گاز و پتروشیمی استان بوشهر به درستی استفاده نشده است خاطرنشان کرد: هر چند گاز استحصالی استان بوشهر خام فروشی نمی‌شود ولی از بخش مجتمع‎های پتروشیمی و صنایع وابسته به آن بهره‎برداری مطلوبی نشده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در حوزه صادرات غیر نفتی در کشور رتبه نخست دارد بیان کرد: حجم این میزان صادرات بیشتر بواسطه محصولات پتروشیمی است.

سالاری با اشاره به اینکه منطقه ویژه علم و فناوری نقش مهم و تاثیر مهمی در توسعه طرح‎های دانش بنیان دارد گفت: از منطقه ویژه علم و فناوری می‎توان با ایجاد شرکت‎های دانش بنیان محصولات قابل توجهی با استفاده از ظرفیت‎های خلیج فارس و انرژی گاز تولید کرد.

وی، از ایجاد شهر خلاق در بوشهر خبرداد و بیان کرد: ۵۴ هکتار از اراضی ساحلی بوشهر برای ایجاد شهر خلاق اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در شهرخلاق طرح‌ها و برنامه‌های مهمی اجرا می‌شود گفت: دو مشاور بین‌‎المللی طرح مطالعاتی خود را در این شهر آغاز کرده‎اند که در این شهر علاوه بر استقرار شرکت‎های دانش بنیان دهکده دانشگاهی ایجاد می‎شود.

سالاری با بیان اینکه استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی رتبه نخست دارد افزود: این ویژگی در زندگی مردم تاثیرگذار و آثار آن در امورات مردم این استان ملموس نیست.

وی، با بیان اینکه ظرفیت مهم گاز استان بوشهر که برای کشور دارای آثار مهمی است خاطرنشان کرد: این ظرفیت نه تنها برای استان بوشهر هیچ فوایدی تاکنون نداشته بلکه اثرات زیانباری بر روی زندگی مردم گذاشته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های علم و فناوری و زیست محیطی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد افزود: با توجه به اجرای طرح مطالعات آمایش سرزمینی در استان بوشهر می‎توان طرح‌های یویندو دراین آمایش گنجاند.

سالاری با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۴ منطقه ویژه اقتصادی است گفت: ۲ منطقه درمرکز استان بوشهر، یک منطقه در عسلویه و پارس جنوبی و یک منطقه در شمال استان بوشهر مستقر است که رویکرد فعالیت این مناطق متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر در مجلس در حال بررسی است بیان کرد: اکنون این لایحه درکمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده که بزودی درصحن علنی مجلس بررسی و به رای گذاشته می‎شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: رویکرد فعالیت منطقه آزاد بوشهر با دیگر مناطق آزاد تجاری قدری متفاوت است چراکه در منطقه آزاد تجاری بوشهر به طرح‎های دانش بنیان توجه ویژه‎ای شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر