شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » چهارهزار کیلومتر خط لوله در پارس جنوبی اجرا می‌شود

صدای بندر – مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در مجموع برای همه فازها، چهار هزار کیلومتر خط لوله در پارس جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش صدای بندر ، علی اکبر شعبان‌پور ظهر چهارشنبه در بازدید از پارس جنوبی اظهار داشت: ۱۷ سال پیش که منطقه ویژه پارس فعالیت خود را آغاز کرد، به خوبی مشخص نبود که قرار است در این منطقه به کجا برسیم ولی امروز می‌بینیم که این منقطه که یک بیابان بود به چه عظمتی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷ فاز پارس جنوبی در حال تولید گاز است، بیان کرد: ۱۳ فاز تحویل بهره‌بردار شده است و چهار فاز نیز در حال تولید است که مراحل تکمیلی آنها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: با طراحی‌های صورت گرفته، در نهایت ۲۴ فاز در این منطقه احداث و تکمیل می‌شود و تعداد سکوها نیز به ۴۰ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع چهار هزار کیلومتر خط لوله در این منطقه اجرا خواهد شد، ادامه داد: هم اکنون ۱۷۰ حلقه چاه در این منطقه در حال بهره‌برداری است که در نهایت ۴۰۶ حلقه چاه در منطقه پارس جنوبی حفاری خواهد شد.

شعبان‌پور به زیرساخت‌های عظیم ساخته شده در این منطقه اشاره کرد و افزود: شاهد انتقال تخصص و توانمندی‌ها در این منطقه هستیم که این باعث شده روز به روز شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی همه کارهای حفاری توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته شش سکو به صورت همزمان نصب شد که یک کار خاص و تخصصی ویژه است.
منبع:خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر