شما اینجا هستید

اخبار » سیده زلیخا شاهروبندی که بود؟

خبر بندر: سیده زلیخا شاهروبندی از سادات با کرامت منطقه حیات داوود و شهرستان گناوه به دیار باقی شتافت

به گزارش خبر بندر؛ سیده زلیخا شاهروبندی از سادات با کرامت و مورد اعتماد مردم شهرستان گناوه بعد از صد سال زندگی  روحانی و خاص د روستای محل زندگیش، به دیار معبودش شتافت.

سیده زلیخا شاهروبندی که از سادات با کرامت و  از شخصیت های خاص مورد وثوق مردم شهرستان گناوه و شهرهای اطراف بود، ویبه صورت اعجاب انگیزی به عنوان فردی مورد تقدس در بین مردم  نفوذ پیدا کرد و این نفوذ در بین تمام طبقات اجتماعی مردم عمومیت داشت.

سیده زلیخا بدون اینکه از منزل شخصیش خارج شود با مهاجرت به درون  به عنوان سالک طریق  حق از همه تعلقات دنیوی روی برگرداند  تا همنشین درگاه خداوندی شود. و به همین سبب در دل بسیاری از مردم منطقه نفوذ پیدا کرد

این بانوی صالحه که نزدیک به صد سال عمر با برکت داشت و تمام عمر شریفش را  بدون اینکه از روستا و منزل خارج شود در روستای زادگاهش یعنی کلر گذراند.

پدرش مرحوم سید محمد شاهروبندی  از سادات با کرامت منطقه بود سیدی نابینایی که  موزد وثوق اهالی روستا بود ومردم منطقه احترام خاصی برای او قایل بودند.

سیده زلیخا در سن هفده سالگی از نعمت بینایی محروم می شودو این بیماری باعث می شود که او در طریق خوشناسی کنج عزلت را انتخاب کندو روی از تمامی تعلقات دنیوی برگرداند و از این روست که ازآن دوره هیچ نا محرمی بصورت مطلق او را نمی بیند.  در تمام این هشت دهه که ایشان دور از انظار مردم زندگی کردند غیر از خادمین ایشان که از دختران و بانوان روستا انتخاب می شدند او با هیچ فردی بصورت حضوری ملاقات نداشتند و دوستداران و علاقمندان او  از پشت درب های بسته با او سخن می گفتند.

در باور مردم منطقه سیده زلیخا  به عنوان انسانی بصیر می توانست به حل بسیاری از مشکلات خانواده ها کمک کند و بخاطر همین بسیاری از مردم بخصوص بانوان منطقه وقتی از همه جا مانده از حل مشکل می شدند به درب خانه این بانوی فاضله مراجعت می کردند تا برای حل مشکلشان از راهنمایی این بانوی با کرامت بگیرند.

روحش شاد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر