شما اینجا هستید

سرخط خبرها » خارگ میزبان خدام امام رضا (ع)
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در خارگ این جزیره میزبان خدام امام رضا (ع) شد.

به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری فارس ، مراسم حضور کاروان «زیر سایه خورشید» همزمان با سراسر کشور به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین (ع) خارگ با حضور خادمین حرم مطهر رضوی برگزار شد.

علی قاسمی بخشدار ویژه خارگ در مراسم استقبال از این کاروان اظهار کرد: حضور خادمان حرم امام رضا (ع) و پرچم متبرک حرم رضوی در این جزیره برای ما سعادتی بوده که خارگ را متبرک کرده است و این یکی از افتخارات مردم ایران بوده که میزبان این امام بزرگوار هستند.

علی شاکری یکی از خادمان حرم امام رضا (ع) با اشاره به برنامه صورت گرفته عنوان کرد: نمی‌شد که نام امام رضا (ع) در جایی باشد و عشق، شور و اشکی در میان نباشد و امام صادق (ع) نیز در روایتی عنوان کرده‌اند که یکی از راه‌های نزدیک شدن به خداوند از طریق اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به صلوات خاصه امام رضا (ع) تصریح کرد: چیزی که در زیارت مهم بوده ایمان به این است که ممات و حیات آن‌ها برای ما تفاوتی نکند و وقتی زیارتی را از راه دور می‌خوانیم، یعنی اینکه به زنده بودن آن‌ها و این که پاسخ ما را خواهند داد اعتقاد داریم لذا بعد مسافت و مکان نیز تفاوتی ندارد.

شاکری خاطرنشان کرد: با توجه به روایات یکی از خصوصیات امام رضا (ع) این بود که همیشه در سلام کردن به دیگران پیشی می‌گرفت لذا هرگاه از راه دور به ایشان سلام دادید یقین بدانید که ایشان به شما سلام کرده‌اند و شما تنها پاسخ ایشان را داده‌اید.

امام جمعه موقت خارگ نیز در این مراسم با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بیان کرد: باید شکرگزار این باشیم که نعمات بزرگی همچون حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در کشور ما هستند و این برکتی برای کشور و مردم ماست.

حجت‌الاسلام مجتبی قادری افزود: اگر کسی سعادت زیارت حضرت معصومه (س) نصیبش شود، در روایات آمده است که ثواب زیارت حضرت زهرا (س) را خواهد برد و به حمدالله با حضور خادمان بزرگوار امام رضا (ع) و با وجود پرچم متبرک ایشان در خارگ، ثواب زیارت امام رضا (ع) برای ما نوشته خواهد شد و امیدواریم این خادمان پس از بازگشت، نایب‌الزیاره ما در حرم رضوی باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر